نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به جهانی شدن مساله کربلا تاکید کرد و گفت: جاذبه حادثه کربلا پس از ۱۴۰۰سال به حدی است که منجر به اجتماع ۲۰میلیون جمعیت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۳۶۶۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰

تاکید نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به جهانی شدن مساله کربلا

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شامگاه پنجشبه 21 شهریور در مراسم بزرگداشت مرحوم محمدباقر منصوری، مداح اهل بیت، جریان مداحی و شعر عاشورایی را یک مدرسه، ثروت و عنایت آسمانی دانست و اظهار کرد: پیشرفت تکنولوژی و صنعت ارتباطات باعث شده تا تمام اقدامات در یک لحظه به جهان مخابره شود.

وی افزود: یک مداحی و یا شعر غلط و یا اقدام خرافی می‌تواند در جهان پخش شده و شیعیان را زیر سوال ببرد، در چنین وضعیتی وظیفه ما بسیار سنگین است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به جهانی شدن مساله کربلا تاکید کرد و گفت: جاذبه حادثه کربلا پس از ۱۴۰۰سال به حدی است که منجر به اجتماع ۲۰میلیون جمعیت می‌شود.

وی به لزوم جهانی شدن عزاداری و مداحی تاکید کرد و اظهار داشت: نباید در مراسمات عزاداری اقدامی در جهت خلاف عقلانیت و فطرت انجام شود چرا که در صورت وجود آفت در آن وهن در مذهب و دین به وجود می‌آید.

امام جمعه اردبیل با اشاره به خصوصیات مداح آرمانی بیان داشت: مداح و شاعر عاشورایی باید اطلاعات دینی داشته باشد، روح کلی حاکم بر شریعت را بداند و شخصیت معصوم را بشناسد.

وی ادامه داد: مداح و شاعر عاشورایی باید به تاریخ آشنا بوده و از ادبیات عرب آگاهی داشته باشد و از همه مهم‌تر این‌که شاعر و مداح باید اخلاص داشته باشد، اخلاص رکن رکین عزاداری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به ضرورت توجه مادحین و شعرا به سلوک و رفتار اجتماعی تاکید کرد و گفت: شناخت مرام و اهداف قیام امام حسین(ع) لازمه مداحی و شاعری در دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) است.

عاملی گفت: شعرا و مداحان عاشورایی باید در مجالس عزاداری از غلو، دروغ و احساساتی شدن پرهیز کنند.

ارسال نظرات