امام جمعه هرات در خطبه‌های این هفته نماز مقاومت در مقابل دشمنان و ظالمان را ثمره حرکت در مسیر عاشورا و مکتب امام حسین دانست.
کد خبر: ۹۱۷۳۶۹۱
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، نماز جمعه این هفته هرات به امامت حجت الاسلام والمسلمین جعفری اقامه شد.
وی در ابتدای خطبه‌های اول مومنان و مومنین به ویژه جوانان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه با اشاره به سخنان خداوند در خصوص رعایت تقوا و ایمان، شرط نزول برکت، رحمت الهی و نجات از خشک سالی و تحریم‌های دشمن را ایمان به تقوا عنوان کرد و گفت:اگر ایمان و تقوای الهی در جامعه حکمفرما شود دشمنان نمی‌توانند راه به جایی ببرند.
محمد علی جعفری در ادامه با اشاره به اثار و برکات رعایت تقوا از برگزار کنندگان مراسمات در ایام محرم تقدیر و تشکر کرد.
وی گفت: نهضت عاشورا و قیام امام حسین بود که نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن را در این برهه از زمان خنثی میکند، اشاره به شهادت عده‌ای از مسلمانان در سراسر جهان خاطر نشان کرد: همین روضه خوانی هاست که دودمان ظالمان را به باد خواهد داد، نهضت عاشورا و عزاداری امام حسین علیه‌السلام جهانی شده است و در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: پیام عاشورا می‌تواند همه ازادی خواهان دنیا را به دور هم جمع کند و گفتمان مقاومت با تکیه برا رزش‌های اسلامی شکل بگیرد و دشمن در صدد است تا جلوی عزاداری شیعیان در سراسر جهان را بگیرد امام این امر محقق نخواهد شد.
خطیب نماز جمعه هرات در ابتدای خطبه‌های دوم مجددا همگان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و از تقوا به عنوان بهترین توشه اخرت یاد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه با اشاره به مراسمات عزاداری برگزارشده در محضر رهبر انقلاب و با حضور مسوولین به ویژه حضور مقتدی صدر به تاثیر این حرکت در محافل سیاسی بین الملل اشاره کرد و برخی واکنش‌ها به این حرکت را بیان نمودند.
وی در ادامه با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله در عاشورا خاطر نشان کرد: اثار و نتایج نهضت عاشورا امروز باعث شده است تا حرکات گروه‌های مقاومت لرزه بر اندام دشمنان بیاندازد.
اشاره به برداشتن گام سوم هسته‌ای و شکست امریکا در جریان خروج از برجام از دیگر مباحثی بود که امام جمعه هرات بدان اشاره کرد و گفت::مقاومت امروز ثمره تاسی از مکتب عاشوراست.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات