امام جمعه شهرستان ریگان گفت:آنکه توانسته معجزه کند فرهنگ مقاومت که الهام گرفته از نهضت سرخ حسینی است.
کد خبر: ۹۱۷۳۶۹۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ریگان ضمن اشاره به سالروز ایام شهادت امام سجاد (ع) و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، اظهار داشت:شور و شعور حسینی در مجالس عزاداری بسیار عالی بود. بصورت میدانی در ۳۰ مجلس عزاداری شرکت داشتم و حضور مردم این خطه بسیار خوب و پر رنگ بود.

خطیب جمعه ریگان از همه مسئولان شهرستان و صدا و سیما جهت پخش زنده عزاداری این شهرستان قدر دانی و بیان داشت:یکی از وظایف اسرای اهلبیت در دوران اسارت خصوصا امام سجاد (ع) زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین (ع) و خط بطلان کشیدن بر تحریفات کربلاست.

وی افزود: امام خامنه‌ای فرمودند: اگر ملت اسلام نام و یاد امام حسین (ع) را زنده نگه دارد و آنرا برای خود الگو قرار بدهد از همه موانع و مشکلات عبور خواهد کرد لذا در نظام اسلامی از صدر تا ذیل همه مردم مسولین بزرگان شخص امام بزرگوار (ره) بر روی مسئله امام حسین (ع) و مسئله عاشورا و همین عزاداری‌های مردمی تکیه کردند.

رنجبر ماهانی گفت:سالهاست که استکبار جهانی در راس آن آمریکای جنایتکار با نقشه‌ها و دسیسه‌های مختلف سعی در ایجاد تفرقه در جهان اسلام و با میدان داری تفکر وهابیت، تکفیری که دست زاییده آن جنگ‌های نیابتی است و آنکه توانسته است معجزه کند فرهنگ مقاومت که الهام گرفته از نهضت سرخ حسینی است، فرهنگ مقاومت در آموزه‌های عاشورایی را حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق، حیدریون، فاطمیون و زینبیون به منصه ظهور گذاشتند.

امام جمعه ریگان ابراز داشت:پس از آنکه آمریکا برای مقابله با فروش نفت ایران اقدام به توقیف نفتکش ایران کرد ایران هم نفتکش انگلیسی را توقیف و هم پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی را ساقط و آن‌ها مجبور شدند نفتکش ایرانی را آزاد کنند.

وی افزود:آمریکایی‌ها که مثل مار زخمی بدنبال انتقام بودند اینبار به ناخدای نفت کش ایرانی پیشنهاد رشوه دادند، در یک پیام به ناخدای کشتی ایرانی نوشتند شما با این پول می‌توانید هر جور می‌خواهید زندگی کنید و زندگی مرفهی در دوران پیری داشته باشید و اگر این مسیر آسان را انتخاب نکنید زندگی برایتان خیلی دشوار خواهد شد، ناخدای نفتکش از همکاری با دولت آمریکا خودداری کرد و سپس خزانه داری آمریکا ناخدای کشتی را تحریم کرد.

خطیب جمعه ریگان در ادامه عنوان کرد:پیشنهاد رشوه به ناخدای نفتکش ایرانی اوج ذلت، حقارت و استیصال آمریکا بود و آمریکا هیچ اهرمی غیر از رشوه نداشته است. بدهی ۲۰ هزار میلیارد دلاری آمریکا حاکی از بحران اقتصادی و افول قدرت نرم آمریکا در جهان است.

رنجبر ماهانی تصریح داشت:پنج شنبه ۱۴ شهریور فرصت ۶۰ روزه دوم ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام پایان یافت و آقای رییس جمهور آغاز گام سوم را اعلام و اظهار داشت در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز کشور است بلافاصله شروع کند و تمام تعهداتی که در برجام مد نظر بوده را کنار بگذارد.

وی گفت:برجام ۲۱ مورد محدودیت در تحقیق و توسعه و ساخت و ساز سانتریفیوژ‌ها برای ایران ایجاد کرده است یکی از محدودیت‌ها محدود شدن تحقیق و توسعه صرفا به تاسیسات هسته‌ای نطنز به مدت ۱۵ سال است، دومین محدودیت هر نوع فعالیت تحقیق و توسعه بر مواد شکاف پذیر در فردو به مدت ۱۵ سال ممنوع می‌باشد و سوم محدودیت تحقیق و توسعه غنی سازی به چرخه تولید به مدت ۱۰ سال ممنوع شد.

امام جمعه ریگان خاطر نشان کرد:باز فراوری سوخت مصرف شده و تحقیق و توسعه بازفراوری به مدت ۱۵ سال بدون قصد ادامه کار همه از محدودیت‌های برجام است.

رنجبر ماهانی در پایان اظهار داشت:جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را بکار برده تا توافق بین المللی را حفظ کند و فرصت‌های زیادی که به کشور‌های غربی داده شده گویا غربی‌ها این فرصت را نشان دهنده ضعف ایران تلقی کرده و در صورت کج دار و مریز رفتار کشور‌های اروپایی و انجام ژست مذاکره بدون تعهدات برجامی جمهوری اسلامی گام نهایی و گام چهارم را بر میدارد و آن وقت این توافق بدون هیچ نتیجه‌ای به خط پایان رسیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات