مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی از افتتاح نخستین جشنواره بین‌المللی و تخصصی عسل ارومیه در 26 شهریور ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۲۸
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸

علی عبدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با بیان اینکه این نمایشگاه از 26 تا 29 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ارومیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه تخصصی و بین المللی عسل در ایران می باشد، که به همت شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی و خوشه صنعتی عسل استان و با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط  برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه تخصصی عسل ارومیه در 67 غرفه 12 و 9 متری رأس ساعت 15 روز سه شنبه 26 شهریور ماه شروع به کار خواهد کرد، گفت: این نمایشگاه متشکل از 3 کارگروه اجرایی، پشتیبانی و فنی است که در حاشیه آن نیز 6 کارگاه تخصصی با ارائه مقالات علمی برگزار می‌شود.

عبدلی با اشاره به اینکه کنسرسیوم‌هایی از کشورهای عراق و ترکیه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، ادامه داد: غرفه دارانی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان، اصفهان، تهران و کرمانشاه در این نمایشگاه حضور دارند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی با بیان اینکه از کارداران کشورهای آذربایجان و ترکیه جهت حضور در این جشنواره دعوت به عمل آمده است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تیم‌هایی از کشورهای هند، اسپانیا، لبنان، ترکیه، عراق، آذربایجان و قرقیزستان نیز از این نمایشگاه و جشنواره بازدید به عمل می‌آورند.

عبدلی در ادامه با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه اول تولید عسل در کشور را داراست و با توجه به اینکه کشور ایران نیز هشتمین تولیدکننده عسل در جهان است، این امر نشانگر پتانسیل و ظرفیت بالای تولید عسل در استان می‌باشد.

گفتنی است هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه عسل شناساندن ظرفیت و پتانسیل تولید و بسته‌بندی عسل استان، معرفی خواص دارویی و غذایی و فرآورده‌های زنبور عسل، تغییر الگوی مصرف جامعه، ایجاد بستری برای مبادلات داخلی و خارجی محصولات عسل و معرفی آخرین دستاوردهای صنعت زنبورداری در زمینه تولید، فرآوری، بسته‌بندی و توسعه بازارهای هدف می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات