خبرهای داغ:
«سلطنت پیوندی» بانویی است که به خادمی امام حسین (ع) معروف شده و سال‌های سال است که خیمه اباعبدالله (ع) را در لاسجرد سرخه برای روضه‌خوانی برپا می‌کند
کد خبر: ۹۱۷۳۷۶۸
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کشوری که به دلدادگی ارباب و سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) شهرت دارد؛ زن و مرد و کودک و پیر و جوان نمی‌شناسد. در خاکی که متبرک به عطر هزاران هزار شهید است این دلدادگی و شیدایی و سر از پا نشناختن برای خدمتی حتی به‌اندازه اسپند دود کردن برای حضرت عشق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افتخاری بس بزرگ و ارزشمند است که هر کسی که قدم در این راه می‌گذارد با خود می‌گوید خدا را شکر که ما را هم لایق دانستند که جزئی کوچک از این درگاه باشیم.

سلطنت یکی از آن هزاران هزار دلداده‌ای است که سال‌ها است مفتخر به نوکری امام حسین (ع) است و همین بهانه‌ای شد که برای گپ و گفتی دل‌نشین و شنیدنی به سراغش برویم. سلطنت پیوندی معروف به «حاجیه‌خانم سلطنت» متولد سال ۱۳۰۸ است و از سال ۱۳۲۳ خانه‌اش محلی برای روضه‌خوانی اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بوده است. سلطنت که بعد از همسر مرحومش یحیی معینیان عشق و ارادت را از خانواده به ارث برده است؛ حالا برای مردم لاسجرد خانه‌اش را سیاه‌پوش و خیمه عاشقی برپا می‌کند. وی این عشق و ارادت را مدیون همسر خود می‌داند و این راه حسینی را به کمک پسرش و خانواده‌اش ادامه خواهد داد.
وی می‌گوید: این مراسم هر سال با شور و حال و هوایی خاص‌تر از سال قبل در خانه ما برپا می‌شود و من این را لطف و مرحمتی از جانب خداوند متعال می‌دانم.
حاجیه‌خانم که معتقد است برپایی چنین مراسم‌هایی برکات معنوی زیادی به همراه دارد بیان کرد: خدا را شاکرم که افتخار خدمت برای اهل‌بیت (ع) را دارم و لیاقت برپایی روضه حضرت سیدالشهدا از اول محرم نصیب من شده است. وی سلامت روحی و روانی و آرامشی که دارد را مدیون برپایی این مراسم در خانه‌اش می‌داند و در زندگی خود و فرزندانم این برکت و آرامش را دیده و لمس کرده‌ام.
خادم امام حسین (ع) در گفت‌وگوی صمیمانه با خبرگزاری بسیج این‌گونه ادامه می‌دهد که «خانه ما از گذشته‌های بسیار دور محلی برای برپایی مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) در لاسجرد بوده است؛ آن زمانی در این روستا نه تکیه‌ای بود و نه حسینیه‌ای و به همین خاطر در منزل ما مراسم روضه امام حسین (ع) در دهه اول محرم برگزار می‌شده است».
وی افزود: حالا مردم علاقه و اعتقاد قلبی خاصی برای برپایی مراسم عزاداری در ایام محرم در این مکان دارند و خودشان نیز به‌صورت خودجوش هرسال این مکان را برای برپایی خیمه اباعبدالله آماده می‌کنند. سخنرانی، روضه‌خوانی و مداحی و سینه‌زنی در این خانه برگزار می‌کنیم و از فرزندانم و همه‌کسانی که مرا در برپایی این مراسم کمک می‌کنند تشکر می‌کنم.
این بانوی لاسجردی در پایان گفت‌وگوی خود به خاطرات خود از برگزاری این مراسم هم اشاره‌کرده و ادامه می‌دهد: خاطرات زیادی در طول سال‌هایی که این مراسم در منزل ما برپاشده است در ذهن دارم که یکی از آن‌ها مربوط به دهه ۵۰ و سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب است؛ به خاطر دارم فشار از جانب حکومت وقت برای ممانعت در برپایی این مراسم بسیار زیاد بود و بهانه‌شان این بود که چرا وقتی روضه تمام می‌شود برای شاه دعا نمی‌کنید و به همین دلیل وقتی با مقاومت ما در برابر این خواسته خود مواجه شدند؛ چندین بار از برگزاری این مراسم جلوگیری کردند.
از او درباره آرزویش پس از این همه خادمی ائمه عصمت و طهارت پرسیدیم و او «سرانجام خوش و عاقبت به خیری همه جوانان ایرانی» را آرزو و خواسته مهم خود از خدا عنوان کرد. دلدادگی به سرور و سالار شهیدان در این مرز و بوم زن و مرد و کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و محرم که می‌شود؛ عاشقان اهل‌بیت (ع) سر از پا نمی‌شناسند تا سهمی هر چند کوچک در برپایی مراسم عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها