فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مشگین‌شهر گفت: ۱۱۶ پروژه و طرح محرومیت‌زدایی توسط بسیج سپاه مشگین‌شهر در سطح شهرستان در حال اجراست.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۹۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

اجرای ۱۱۶ پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سپاه مشگین‌شهر/ افتتاح ۳ پروژه محرومیت‌زدایی در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار محمد پورمند اظهار کرد: در راستای تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا و خدمت رسانی به مردم مناطق محروم شهرستان مشگین‌شهر، ۱۱۶ طرح و پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم شهرستان در حال اجرا است که از جمله این طرح‌‌ها می‌توان به احداث خانه، غسال‌خانه ، سرویس بهداشتی، آبرسانی و ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح هجرت در ۶ مدرسه شهرستان، تصریح کرد: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش مشگین‌شهر در زمینه رنگ آمیزی، مرمت و بهسازی مدارس در سطح شهرستان در حال اجرا است.

فعالیت ۳۲ گروه جهادی پایگاه‌محور در عرصه‌های خدمت رسانی 

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مشگین‌شهر از فعالیت ۳۲ گروه جهادی در عرصه‌های خدمت‌رسانی خبر داد و ابراز داشت: علاوه بر گروه‌های جهادی مستقر در شهرستان، گروه جهادی بسیج مشگین‌شهر در منطقه معمولان لرستان نیز به مردم ارائه خدمت کردند.

پورمند با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی شعار نیست، گفت: در راستای ایجاد اشتغال و تحقق رونق تولید و اقتصاد مقاومتی افراد متقاضی وام به کمیته امداد شهرستان معرفی شده و تسهیلات دریافت کرده‌اند.

 وی با اشاره به پرداخت یک میلیارد تومان وام اقتصاد مقاومتی به ۱۰۰ نفر با مشارکت کمیته امداد برای فعالیت در عرصه‌های زنبورداری، پرورش قارچ ، قالیبافی، اصلاح باغات، محصولات گلخانه‌ای و مرغداری در یک سال گذشته، بیان کرد: تمام تلاش بسیج سازندگی شهرستان ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات به متقاضیان در راستای تحقق شعار رونق تولید در سال جاری است.

ایجاد ۴۰ صندوق قرض‌الحسنه در سطح شهرستان 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مشگین‌شهر افزود: ایجاد صندوق قرض‌الحسنه در شهرستان توسط بسیج سازندگی در دستور کار بوده و هم اکنون ۴۰ صندوق قرض‌الحسنه در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند به طوری که صندوق پایگاه شهید باهنر فرهنگیان با جذب ۲۱۷ میلیون تومان به عنوان صندوق موفق شهرستان معرفی شده است.

پورمند با اشاره به ساخت ۶ باب خانه توسط گروه جهادی دبستان ادب در مناطق محروم شهرستان، گفت: در هفته دفاع مقدس مدرسه دو کلاسه طالب‌کندی، پروژه آب شرب روستای زرگر و پل روستای نولی‌بلاغی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از اجرای طرح همگام با کشاورزی در روستاهای شهرستان مشگین‌شهر خبر داد و تشریح کرد: این طرح با مشارکت ۹۲ مهندس کشاورزی در راستای خودکفایی، افزایش بهره‌وری و رونق تولید و کاهش مهاجرت اهالی روستا به شهر در حال اجرا است. 

برگزاری میز خدمت در مناطق مختلف شهرستان 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مشگین‌شهر ادامه داد: میز خدمت جهت تسهیل در روند حل مشکلات مردم و ارتباط چهره به چهره مسئولان شهرستان با مردم در سطح شهر و بخش‌های تابعه شهرستان اجرا می‌شود.

پورمند گفت: گروه‌های جهادی بهداشتی و درمانی در روستاهای محروم شهرستان جهت ویزیت رایگان و ارائه خدمات رایگان بهداشتی به طور مداوم فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۱۰۰ سری جهیزیه ایرانی در طول یک سال، بین جوانان‌ شهرستان در راستای تحقق ازدواج آسان و حمایت از تولید ملی توزیع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار