به همت حوزه مقاومت ابالفضل (علیه السلام) سپاه زرند
یادواره شهید جواد پوررشیدی با عنوان «آبروی محله» با هدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروزی و به همت حوزه مقاومت ابالفضل (علیه السلام) سپاه زرند برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۹۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
یادواره شهید جواد پوررشیدی با عنوان «آبروی محله» وشهدای بلوار امام حسین علیه السلام با هدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروزی و به همت حوزه مقاومت ابالفضل (علیه السلام) سپاه زرند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان وهمزمان با شام شهادت امام سجاد (علیه السلام) یادواره شهید «آبروی محله» سردارشهید جواد پوررشیدی در کنارمنزل این شهید درزرند برگزار شد.

سرهنگ اکبر کردی فرمانده سپاه زرند در این مراسم گفت: یادواره «آبروی محله» با هدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروزی یکی از با ارزش‌ترین و تأثیرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی سپاه و بسیج است و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بدین معناست که راه و اهداف شهدا را خوب بشناسیم و آنرا ادامه دهیم.

وی افزود:طی سال‌های اخیر در تکریم مقام شهدا و تعالی فرهنگ ایثار و شهادت، آیینی ارزشی با رنگ و بوی ایثار و شهادت در محله‌های شهر برگزار که مورد استقبال مردم واقع شده است.

فرمانده سپاه یادآور شد:باید نسل امروز بدانند، اگرکوچه‌هایمان را به نام شهداء کردیم به این خاطر است که هرگاه آدرس منزلمان را می‌دهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه می‌رسیم، ما آمده‌ایم تا بگوییم که فداکاری‌های شهیدان انقلاب در روح و باطن ما جای دارد و راه آنان هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود.

سرهنگ کردی در پایان سخنان خود افزود:کاری نکنیم که شرمند شهداء وخانواده شهداء شویم وبا برخی برنامه‌های شاد دل مادران شهداء را خون کنیم، وصیت نامه شهداء را مطالعه کنیم که شهداء از ما چه خواستند، شهداء از ما خواستند از ولایت فقیه پیروی نمائیم، سیره شهیدان را درزندگی پیاده کنیم وتن‌ها راه سعادت وعاقبت به خیری من وشما، پیاده کردن سیره شهیدان در زندگی و ولایت مداری است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام نجفی راوی دفاع مقدس با تسلیت شهادت امام سجاد (علیه السلام) گفت::شهداء جایگاه خود دیدند وبرای انجام وظیفه رفتند نه فقط برای بهشت جان خود را تقدیم کردند

وی افزود:شهدای والامقام به مقام نصرت، معرفت وجاودانگی رسیدند، شهدایی که عاشق وهدیه امام حسین (علیه السلام) بودند، شهدایی که می‌دانستند حتی انجام یک گناه کوچک آن‌ها را از قافله عقب می‌اندازد وممکن است در معرکه بلغزند، همانطور که در عاشورا عمر سعد وامویان لغزیدند وسر از تن فرزند زهرا (سلام الله علیها) جدا کردند.

راوی دفاع مقدس ویژگی‌های شهداء را ایثار، گذشت، مقاومت، بصیرت و ولایت مداری، اتحاد وهبستگی واحدی الحسنیین برشمرد وافزود:همه ما خصوصا مسئولین وظیفه دارند که این ویژگی شهداء را درزندگی خود نهادینه کنند واگر در زندگی پیاده کردیم می‌توانیم جلوی دشمن مقاومت وایستادگی کنیم، وامروز برخی از خواص بی بصیرت دوباره حرف از سازش ومذاکره می‌زنند مگر شما چندسال مذاکره نکردید وچه گلی به سراین ملت زدید، فردا باید در مقابل خون شهداء وخانواده شهداء جوابگو باشید.

حجت الاسلام نجفی در پایان سخنان خود یادآورشد:در ایام عزای امام حسین (علیه السلام) ماشور حسینی داریم واما برخی از ما شعور حسینی نداریم، اگر ولایت مدار هستیم باید در عمل ثابت کنیم نه اینکه مثل برخی افراد وخواص بی بصیرت شعار پیروی از ولایت بدهیم، اما در عمل کار خود را انجام دهیم ودشمن امروز اصل ولایت را هدف قرارداده است. واز طریق فضای مجازی واز همه مهمتر جنگ نرم تلاش می‌کند تا با به هدفی که دارد برسد ویکی از جنگ‌های دیگر جنگ اقتصادی علیه این نظام وانقلاب است وباید با استقامت ومقاومتی که شهداء برای ما ترسیم کردندبادیگر نقشه دشمن را خنثی کنیم.
این مراسم با چندبرنامه فرهنگی ومدیحه سرایی همراه بود.

لازم به ذکر است سردار شهید جواد پور رشیدی متولد اول فروردین ۱۳۴۲ است داری ۲ فرزند دختر است که در ۱۴ خرداد ۱۳۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل گردید وبدن مطهرش مفقود الاثرودرسال ۱۳۷۷ پیکر مطهر این شهید به همراه دیگر همرزمان بازگشت ودر گلزاری شهدای زرند به خاک سپرده شد
 
ارسال نظرات