عدم شفافیت آراء نمایندگان یعنی مجلس مسائل را از مردم پنهان می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عدم شفافیت آرا نمایندگان یعنی مجلس به دنبال پنهان‌کاری است، گفت: با شفافیت‌ آرا کیفیت عملکرد و تلاش نمایندگان شناخته می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۳۸۴۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شفافیت آرا نمایندگان گفت: من در بین نمایندگان حاضر در مجلس رتبه پنجم فعالین در موضوع سوال، استیضاح و تذکر هستم و این رتبه‌بندی از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه شده که البته  عمده این اقدامات بر اساس شفافیت در عملکرد و اقداماتم بوده است. 

وی افزود: نماینده مجلس چیزی برای پنهان کردن از مردم ندارد و باید در تمامی اقدامات و کارها و اظهارنظرهایش شفافیت را رعایت کند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  تصریح کرد: وکلای مردم در پارلمان باید به شفافیت معتقد و پایبند باشند چرا که نمایندگی مردم را برعهده داشته و باید هر اقدامی که در مجلس صورت می‌گیرد را مردم بدانند. 

نادری گفت: اگر شفافیت در عملکرد مجلس وجود نداشته باشد عملا پارلمان اختیار خود را از دست خواهد داد. 

وی تصریح کرد: مطالبات به حق مردم و پیگیری اقدامات آنها می‌طلبد که امورات برای مردم کاملا روشن باشد و مردم هم حق دارند بپرسند که نماینده‌شان که با آراء آ‌نها به قوه مقننه راه  پیدا کرده است چگونه بوده و بر چه اصول و قواعدی تصمیم‌گیری کرده است. 

نادری گفت: در مورد طرح‌ها و لوایح مختلف که می‌تواند آثار جاری و آتی در کشور داشته باشد حق مردم است که بدانند نماینده‌شان چگونه فکر کرده و چگونه رای می‌دهد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این مطالبه به حق مردم در مورد شفافیت‌ آرا منجر به آن خواهد شد که سطح سواد نماینده، کیفیت عملکرد و تلاش او برای تاثیرگذاری در امورات چه میزان است. 

نادری گفت: کار اصلی نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر آ‌ن است و غیر از آن وظیفه‌ دیگری برعهده ندارد لذا اگر این موضوع شفاف نباشد می‌تواند ابهامات زیادی را در پی داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: باید نمایندگانی که موافق شفافیت آرا هستند آن را به صراحت به وکلای خود اعلام کنند تا تکلیف مشخص شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تقریبا یک سوم نمایندگان مردم در مجلس به هیات رئیسه گفتند که آراء و میزان حضور آنها به صورت علنی برای مردم اطلاع‌رسانی شود لذا بهتر است دیگر همکاران من هم در پارلمان از این موضوع تبعیت کنند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار