مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره ماجرای مخلوط شدن فضولات با گندم توضیح داد و گفت: ما موضوع کاهش خرید تضمینی گندم در سال جاری را رد نمی‌کنیم، اما بخشی از آن توسط بخش خصوصی خریداری شده است.
کد خبر: ۹۱۷۳۸۵۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  یزدان مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه صنعتی غلات و آرد و نان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که آیا کاهش سه میلیون تن خرید تضمینی گندم از سوی دولت به مفهوم کاهش تولید گندم نسبت به سال گذشته است، گفت: بنده در زمینه تولید سررشته‌ای ندارم، اما تیمی نیاز به خرید و واردات گندم را بررسی می‌کند و در صورتی که به این نتیجه رسیدیم واردات خواهیم کرد.

خبرنگار فارس پرسید آیا با کشوری در این زمینه مذاکره کرده‌اید و آیا محدودیت‌ها مانع واردات نمی‌شود، گفت: هنوز تصمیم قطعی به واردات گرفته نشده است و هر زمان این تصمیم‌گیری شد آن موقع اعلام می‌کنیم.

گفتنی است سه سال متوالی ایران در تولید گندم با تولید ۱۴ میلیون تن خودکفا شد و امسال هم مسئولان پیش‌بینی کرده بودند خودکفایی در گندم رقم خواهد خورد، اما تا کنون تنها ۸ میلیون تن گندم از سوی دولت خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه میلیون تن کسری دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تا به امروز ۸ میلیون تن گندم به ارزش ۱۳۲ هزار میلیارد ریال خریداری شده و ۱۲۵ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

سیف در ادامه توضیح داد: احتمالاً بخشی از این خرید‌ها هنوز در دست بخش خصوصی و کشاورزان مانده باشد و ما خرید تضمینی را تا آخر این ماه ادامه خواهیم داد.

ارسال نظرات