کارشناس مسایل دینی در جمع رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام، بصیرت را آماده بودن در همه شرایط چه سخت و چه آسان دانست.
کد خبر: ۹۱۷۳۸۹۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین سوگواری شهادت چهارمین پیشوای شیعیان جهان و یادگار کربلا حضرت امام سجاد علیه السلام در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی دراین مراسم با تسلیت ایام محرم و سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام گفت: لرزش خواص باعث واقعه عاشورا شد. افرادی در کربلا به علت عدم شناخت امام و ولی خود شعله های آتش را زیاد کردند و امام حسین(علیه السلام) را تنها گذاشتند.

حجت الاسلام ابوالفضل احمدی افزود: اول باید ازعوام بودن خارج بشویم و اهل بصیرت شویم. بصیرت یعنی شناخت به هنگام حق و دفاع مناسب از آن. بصیرت یعنی همیشه باید آماده و گوش به فرمان پیشوا و رهبر بودن.

وی، بصیرت را آتش به اختیار بودن دانست، که هر فرد باید در هر میدانی آماده بوده و گوش به فرمان ولی خود باشد.

حجت الاسلام احمدی خاطر نشان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها با اینکه سینه و بازوی او را شکستند؛ اما در همان حالی که داشت خودش را از نامحرمان می پوشاند و پیام خود را به یزیدیان می رساند، در آن زمان خطبه می خواند و در مجلس بزم شامیان آنها را رسوا می کرد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی افزود: بی بصیرتان کسانی بودند که هیچ گاه حق را نشناختند و مانند مردم شام می گفتند بنی امیه امت پیغمبرانند.

وی تصریح کرد: دشمن با تبلیغات سوء توانست جای اهل بیت و غیره را باهم عوض کند و عده ای که حق را شناختند، ولی دنیا طلبی نگذاشت که از حق دفاع کنند و بعد پشیمان شدند؛ آنها حق را می شناختند و می گفتند نه با شما هستیم و نه بر علیه شما؛ و عده ای نیز حق را شناختند، ولی دچار ضعف تحلیل شدند مانند سلیمان خزائی.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، پیشبرد اهداف والای دینی را در گرو بصیرت یاران دین دانست و گفت: بصیرت به معنای آماده بودن در همه شرایط چه سخت و چه آسان است.

ارسال نظرات