تحلیل‌گر و کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: قرار بود برجام سایه جنگ را از سرمان بردارد، اما دقیقاً برجام جنگ را به خاورمیانه آورد
کد خبر: ۹۱۷۴۰۱۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علی‌اکبر رائفی پور،  شب گذشته در سومین سالگرد شهادت شهید مرتضی عطایی که در مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، اظهار کرد: شهید مرتضی عطایی دارای ویژگی‌های خاصی بود و شما عکسی از این شهید پیدا نمی‌کنید که لبخندی بر لبش نباشد، حتی در کوران حوادث و زیر گلوله‌باران داعش.

وی با اشاره به اینکه دین‌داری شور و شعف می‌آورد، افزود: مؤمن باید همواره در حال تبسم باشد و بهترین حالت بچه شیعیان پس از خروج از مجلس اباعبدالله(ع) است که در واقع همان بهجت بعد از عزای امام حسین (ع) است و تنها گریه است که دلت را شاد می‌کند و قلبت را جلا می‌دهد.

رائفی پور ادامه داد: مؤمن در دل غم‌ها چیزی جز زیبایی نمی‌بیند و همواره لبخند بر لب دارد به طوری که هرکس آن‌ها را ببیند می‌گویید این افراد کوه صبر هستند و افرادی که اخم‌هایشان را در هم می‌کنند چیزی از مسلمانی دریافت نکرده‌اند.

این تحلیل‌گر و کارشناس مسائل سیاسی با بیان جمهوری اسلامی ایران یک انقلاب تمدن ساز است، گفت: شعار‌های تمدن سازی ما برخلاف خواسته تمدن غرب است و آن‌ها از طرف جمهوری اسلامی احساس خطر می‌کنند لذا تمام تلاش خود را می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران را شکست دهند تا رقیبی باقی نماند.

وی ادامه داد: غربی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب با ترور و بمب‌گذاری و جنگ می‌خواستند این انقلاب را در نطفه خفه کنند، اما امروز شاهد آن هستیم که از افغانستان تا مدیترانه در سیطره تفکر تمدن ساز امام (ره) است.

رائفی پور با بیان اینکه امروز تمام رهبران کشور‌های شیعه به نوعی با رهبر انقلاب اسلامی در بیعت هستند، خاطرنشان کرد: غربی‌ها به دنبال تجزیه خاورمیانه بودند تا ایران را به چند کشور کوچک‌تر تبدیل کنند، اما امروز شاهد آن هستیم که جمهوری اسلامی خاورمیانه جدید را ساخته است.

این تحلیل‌گر و کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: قرار بود برجام سایه جنگ را از سرمان بردارد، اما دقیقاً برجام جنگ را به خاورمیانه آورد و بعد از مدتی پس از بدعهدی طرف مقابل، شاهد تغییر مواضع افرادی بودیم که زمانی شعار می‌دادند ما سرهنگ نیستیم و حقوقدان هستیم.

وی با بیان اینکه سرنگونی پهپاد آمریکایی در خلیج فارس از اهمیت بالایی برخوردار بود، گفت: چینی‌ها و روس‌ها برای لاشه پهباد آمریکایی حاضر به پرداخت مبالغ بالایی هستند تا با مهندسی معکوس بتوانند به فناوری‌های آن پهپاد دست یابند.

رائفی پور تصریح کرد: زمانی ایران قدرت مقابله با غربی‌ها را نداشت، اما امروز به قدرت نظامی دست یافته ایم که سرباز‌ها و نیرو‌های نظامی آمریکا را تحقیر می‌کنیم و آن‌ها جرئت مقابله و پاسخ متقابل را به ما ندارند؛ از طرف دیگر ما به دنبال تحریک و جنگ با آمریکا نیستیم.

این تحلیل‌گر و کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: با سردار حاجی زاده، فرمانده هوا فضا سپاه زمانی که در خصوص انهدام پهباد آمریکایی صحبت می‌کردم، وی گفت: در آن شب به تمام نیرو‌ها دستور حمله به پایگاه‌های آمریکا را داده بودم و تنها منتظر جواب آمریکا بودیم.

وی ضمن انتقاد از سیاست‌های اقتصادی و سیاست خارجه دولت، افزود: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد ایران نیز باید دفعتاً از برجام خارج می‌شد، اما با روالی که پیش‌گرفته است دارد برای طرف مقابل زمان می‌خرد.

رائفی پور تصریح کرد: امروز ما در اوج قدرت نظامی هستیم و نباید به آمریکایی‌ها امتیاز بدهیم بلکه زمان امتیاز گرفتن از آن‌ها است و اگر دوباره با آن‌ها مذاکره کنیم آن‌ها به دنبال گرفتن قدرت موشکی‌مان هستند تا دیگر قدرت دفاع از خود را نداشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها