مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی از راه‌اندازی صندوق‌های خرد محلی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۴۰۶۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

 علیرضا آخوندزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور آزادگان جهان، به تبیین فعالیت‌های صندوق کارآفرینی امید پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای سال 97 در بحث اشتغال پایدار روستایی 650 میلیاردر ریال برای 1055 طرح با اشتغال ایجادی 3000 نفر پرداخت شده است، که 97 درصد طرح‌های پرداختی فعال می‌باشند.

این مسوول گفت: سال 98 بالغ بر 150 میلیاردریال در همه سرفصل ها، پرداختی داشته‌ایم که 60 میلیارد ریال آن مربوط به بحث اشتغال روستایی می‌باشد.

وی افزود: به غیر از تسهیلات روستایی طرح صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی در سطح استان را در حال اجرا داریم، که در آن زنان روستایی صندوق هایی را تشکیل می‌دهند تا با توانمندی خود به معیشت خانوار کمک کنند که تا به امروز 98 صندوق خرد محلی راه‌اندازی شده که بیش از 25میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شده است و هر صندوق 25 تا 30 نفر عضو دارد.

آخوندزاده به طرح یک روستا یک محصول و روستای بدون بیکار اشاره کرد و گفت: 16 روستا در سطح استان شناسایی شده است که تا پایان سال خبرهای خوبی از توانمند سازی اهالی روستائیان اعلام خواهیم کرد.

آخوندزاده شهر سیمینه بوکان را اولین شهر بدون بیکار عنوان کرد و افزود این شهر با حمایت مالی صندوق ساماندهی می‌گردد. این شهر زیر 10 هزار نفر جمعیت دارد که در آن یک بازارچه راه‌اندازی می‌کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات