در راستای روحیه حل‌المسائلی صورت گرفت؛

فراخوان بسیج اساتید اصفهان برای شناسایی چالش‌های استانی و ملی

معاون پژوهشی بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اولین فراخوان عمومی بسیج اساتید برای مشارکت اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی در شناسایی چالش‌های استانی و ملی با ارائه راهکارهای کاربردی اعلام شد تا اساتید تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ طرح‌های پیشنهادی را ارسال کنند .
کد خبر: ۹۱۷۴۰۷۵
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، عبدالرحیم محرابی اظهارکرد: اگر توانمندی‌های اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان را با چالش‌های فراوان موجود در کشور در زمینه بانکداری، بیمه، صنعت، تولید و... را در کنار هم قرار بدهیم متوجه می‌شویم که یک حلقه مفقوده‌ای بین توانمندی اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی و رویکرد حل این چالش‌ها وجود دارد.

 

فراخوان بسیج اساتید اصفهان برای شناسایی چالش‌های استانی و ملی

 

معاون پژوهشی بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: نقش بسیج اساتید در این خصوص این است که از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برای حل چالش‌های موجود در درون استان، کشور و منطقه استفاده کند.

وی افزود: بنابراین بسیج اساتید تصمیم گرفت با این رویکرد که بتواند تسهیلات یا ارتباطی را فراهم کند تا اعضای هیأت علمی ایده‌ها، اندیشه‌ها، رویکردها و راهکارهایی که منجر به حل چالش‌های کشور می‌شود را در اختیار مسئولان و افراد دخیل در صنعت قرار دهند که این چالش‌ها به نحو مقتضی حل شود.

محرابی خاطرنشان ساخت: در واقع مشکل کشور ما این است که اساتیدی که به طور بالقوه ایده یا راهکارهای متفاوتی برای حل مشکلات موجود دارند، در زمانی که بخواهد این ایده‌ها را به مرحله عمل برسد در دست‌اندازهای بوروکراتیک اداری یا دیوان‌سالاری اداری و در چتر عدم توجه مسئولان متوقف شده و به مرحله اجرا نمی‌رسد، بسیج اساتید با نقش تسهیل‌کنندگی در این کار ورود پیدا کرده است.

معاون پژوهشی بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد: در طرحی که بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان ارائه کرده از یک طرف با مسؤولان استانی و کشوری یا افرادی که در بخش‌های تولید، صنعت، کشاورزی و منابع طبیعی دستی دارند و می‌توانند کاری انجام دهند ارتباط گرفته و از طرفی دیگر توانمندی‌های اساتید هیأت علمی را در قالب طرح‌ها، پروژه‌ها، راهکار یا راهبردها را جمع‌آوری کرده و دست آن‌ها را دست هم قرار بدهد.

وی یادآور شد: بسیج اساتید در نظر دارد در این طرح تسهیل‌کننده رابطه بین اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان و مسئولان باشد، مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌سازی که با منابع مالی که در اختیار دارند می‌توانند چالش‌ها را برطرف کنند. بسیج اساتید بدون اینکه خود وارد شود با این رویکرد به کمک حل بحران‌ها، مشکلات و چالش‌هایی که گریبان‌گیر کشور هست، آمده است.

محرابی اذعان داشت: بسیج اساتید اقدام به استفاده از توانمندی‌های فوق‌العاده زیاد و روحیه جهادی و روحیه خدمتگزاری اساتید هیأت علمی دانشگاه صنعتی که می‌توانند به کشور خدمت کنند اما دچار سرگردانی بوروکراتیک اداری هستند و کشور نمی‌تواند به این دلیل از ظرفیت آن‌ها استفاده کند کرده تا این ایده‌ها را در دید مسئولان قرار بدهد که از این ظرفیت بالقوه بهره ببرند.

معاون پژوهشی بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: اولین فراخوان عمومی بسیج اساتید برای مشارکت اعضای هیأت علمی در شناسایی چالش‌های استانی و ملی با ارائه راهکارهای کاربردی داده شده است تا اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ خلاصه طرح‌های پیشنهادی خود را به آدرس پست الکترونیکی basij_asatid@of.iut.ac.ir ارسال کنند، تا با همت اساتید زمینه رشد و ارتقا تعاملات دانشگاه برای ایفای نقش مؤثرتر دانشگاه در حال چالش‌های حال بیش از پیش فراهم آید.

وی در خصوص این فراخوان عمومی بیان کرد: بعد از این زمان کوتاه ایده‌های ارسال شده مورد آمایش و پالایش قرار می‌گیرد تا با ایده‌هایی که راحت‌تر می‌توانند به مرحله اجرا برسند و چالش اساسی را مورد هدف قرار بدهند شروع به کار کنیم و به دنبال این برویم که از چه طریقی می‌شود با مسئولان مرتبط ارتباط گرفت.

محرابی با اشاره به طرح‌های مورد نظر بسیج اساتید در آینده مطرح کرد: در نظر داریم در آینده سامانه‌ای طراحی شود که اساتید بتوانند به صورت خودکار ایده‌ها و راهکارها یا کارهای گروهی خود را بر اساس تخصص خود در سامانه بارگذاری کنند و بعد از ملاحظه این ایده‌ها توسط بسیج اساتید، طی مراحل انتخاب و دعوت از اساتید برای توضیحات بیشتر و پخته‌تر شدن طرح اقدام به از بین بردن این حلقه مفقوده شود.

معاون پژوهشی بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این طرح در نهایت توسط بسیج اساتید برای مسئولان ارسال و پیگیری این قبیل مسائل توسط بسیج اساتید انجام می‌شود تا مشکلات درون دستگاه‌های اجرایی توسط این طرح‌ها به صورت مقتضی حل شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار