مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد اعلام کرد: دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد همزمان با روز ملی سینما در محل خانه حیرانی واقع در بافت قدیم یزد افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۷۴۱۷۰
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، «مجید جوادیان زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اشاره به اینکه این جشنواره از ۱۵ الی ۱۸ دی ماه سال‌جاری در یزد برگزار خواهد شد ادامه داد: از حضور خوب سینماگران یزدی در جشنواره‌های مختلف و افتخاراتی که این هنرمندان برای یزد به ارمغان آورده‌اند، کمال تشکر را داریم.
دبیر جشنواره فیلم ساباط یزد پیرامون فعالیت‌های سینمایی این شهر عنوان کرد: امروزه سینما در یزد جدیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. در حال حاضر با توجه به برخی زیرساخت‌های ایجاد شده از جمله دانشکده‌های سینما، شرکت‌های فیلمسازی موجود در یزد، انجمن سینمای جوان یزد که پویاتر از گذشته در حال فعالیت است، فارغ‌التحصیلان رشته سینما و جشنواره‌های فیلم برگزارشده در یزد، می‌توان از مفهومی به نام سینمای یزد صحبت کرد.
جوادیان‌زاده در ادامه ابراز امیدواری کرد: امید است با همکاری تمام دست‌اندرکاران و همفکری بین اصحاب سینما، سینمای یزد به ابزاری خوب و فرهنگی برای فرهنگ‌سازی و طرح موضوعات و مسائل اجتماعی تبدیل شده و در نهایت به راهکارجویی و راهکاراندیشی که در این خصوص لازم است، دست یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تأکید کرد: شهر یزد به برندی سینمایی همچون جشنواره فیلم نیاز دارد تا با گذر زمان بتواند عمق لازم را در شهر ایجاد کرده و پس از برگزاری چند دوره متوالی، شکل نهایی خود را پیدا کند.
وی ادامه داد: بر آنیم در هر دوره از جشنواره فیلم ساباط یزد، اصلاحات لازم را انجام دهیم تا به شکل مطلوب دست پیدا کنیم. متأسفانه جشنواره‌های فیلم که در دوره‌های مختلف در یزد برگزار شده استمرار طولانی نداشته است.
جوادیان‌زاده رویکرد مهم جشنواره فیلم کوتاه ساباط یزد را استمرار و تداوم این جشنواره دانست و در ادامه دیگر اهداف جشنواره را اینگونه ذکر کرد: نشر و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی با توجه به میراث گذشتگان، حفظ و احیای آداب و سنت‌های اجتماعی، شناساندن بناهای تاریخی، میراث کهن و شخصیت‌های تاثیرگذار به عموم مردم، آموزش نسل جوان و انتقال تجربیات و آموزه‌های اساتید در جهت ارتقای هنر و صنعت فیلمسازی، بالا بردن سواد بصری مردم و مخاطب سازی بیشتر برای فیلم های مستند و کوتاه، نکوداشت پیشکسوتان و ارائه الگوهای فرهنگی مناسب به نسل جوان، شناسایی استعدادهای جوان و فراهم‌سازی زمینه یادگیری هنر فیلمسازی و خلق آثار تصویری برای آن‌ها و ... از دیگر اهداف برگزاری جشنواره فیلم کوتاه ساباط یزد است.
دبیر جشنواره فیلم ساباط یزد با بیان اینکه جشنواره‌های سینمایی نسبت به دیگر جشنواره‌ها، قابلیت بین‌المللی شدن بیشتری دارند، اذعان داشت: از آن‌جا که زبان سینمایی زبانی جهانی است، به صورت طبیعی ظرفیت ویژه‌ای برای جهانی شدن دارد. لذا برای دستیابی به جشنواره‌ای با برند جهانی، بهترین روش برگزاری جشنواره با موضوع فیلم است.
وی اظهار داشت: از همین دوره نخست برگزاری جشنواره فیلم کوتاه ساباط یزد در تلاشیم بذرهای جهانی شدن را بپاشیم و با توجه به اینکه شهر یزد شهری جهانی است، رغبت بیشتری نیز برای بین‌المللی شدن جشنواره ساباط از سوی مسئولین وجود دارد.
جوادیان‌زاده در پایان گفت: جشنواره فیلم ساباط یزد می‌تواند آینه‌ای باشد برای تبلور و درخشش هرچه بیشتر هنرمندان ملی و سینماگران یزدی‌تبار. فیلمسازان می‌توانند امواج اجتماعی را ایجاد کرده و بسیاری از پیام‌های اجتماعی را منتقل کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات