خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین
گونجی گفت: طرح هادی ۱۰۶ روستای قزوین با ۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نیازمند بازنگری است.
کد خبر: ۹۱۷۴۱۹۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

اصغر گونجی در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین بیان کرد: طرح هادی ۱۰۶ روستای قزوین با ۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نیازمند بازنگری است.

وی گفت: در سال ۹۷ مطالعات ۷۱ طرح هادی با ۲۰ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال پایان یافته و وارد مرحله اجرا شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در سال ۹۸ نیز بازنگری ۷۰ طرح هادی به همراه ۷۴ طرح به طور موضعی شامل مطالعات بازنگری در محدوده‌های کوچک‌تر و الحاق بخشی از زمین‌های روستا، اصلاح معابر و در نهایت رفع مشکلات روستاها با ۱۳ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال اعتبار در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

به گفته وی، از ابتدای آغاز اجرای طرح هادی تاکنون ۹۸۵ طرح در ۶۵۴ روستای استان به مرحله اجرا درآمده است.

گونجی با تشریح روند تصویب و اجرای طرح‌های هادی، خاطرنشان کرد: ابتدا کمیته‌ برنامه‌ریزی شهرستان‌ها طرح هادی هر روستا را بررسی کرده و آن را پس از نیازسنجی و بررسی مسایل منطقه‌ای به بنیاد مسکن و دستگاه‌های ذیربط ارجاع می‌دهند تا پس از تخصیص اعتبارات لازم وارد مراحل مطالعاتی و اجرا شود.

وی، نحوه تامین اعتبارات طرح هادی روستاها را از محل منابع ملی، استانی، خودیاری و کمک‌های مردمی دانست و افزود: طرح‌های بازنگری شامل تامین نیاز توسعه بافت مسکونی روستا و سایر نیازها از جمله وسعت حریم و ملزومات عمرانی روستاها است که به طور معمول بر مبنای خواست روستاییان به مراجع دارای صلاحیت نظیر دهیاری، بخشداری و بنیاد مسکن ارایه می‌شوند.

گونجی گفت: پر شدن محدوده روستا در طرح قدیم و نیاز روستا به توسعه برای ساخت و سازهای جدید یکی دیگر از دلایل نیاز به بازنگری طرح هادی بوده که در سال‌های اخیر با توجه به مهاجرت معکوس روند چشمگیری یافته است.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها