خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین گفت: آموزش درست زندگی کردن و سبک زندگی ایرانی اسلامی موجب رفع بسیاری از مشکلات در حوزه بیماری های جسمی و روحی مردم می شود و یکی از اهداف مهم کارگروه سلامت قرارگاه یشرفت و آبادانی، پیگیری طب اسلامی در حوزه پیشگیری در روستاهای هدف قرارگاه می باشد.
کد خبر: ۹۱۷۴۲۱۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، به همت کارگروه سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین نشست فعالین حوزه طب اسلامی با مدیر کل صدا و سیما استان قزوین برگزار شد.

سرهنگ حمزه برین جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین در مقدمه این نشست بیان کرد: چهار دهه از این انقلاب میگذرد و همچنان امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی توفیق خدمت رسانی به محرومین در روستاهای کم برخوردار ، نصیب قرارگاه پیشرفت و آبادانی شده است تا بتواند در راستای زمینه سازی ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) و تحقق منویات امام خامنه ای (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم نقش آفرینی کند.

وی در ادامه افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در ۵ کارگروه در حال فعالیت می باشد که ۴ کارگروه از جنس نرم من جمله سلامت که با تاسی از آیات ، روایات و سیره معصومین علیهم السلام و طب اسلامی در راستای پیشگیری فعالیت می کند. کارگروه تعلیم و تربیت با تاسی از منطق اسلام در خصوص تربیت در دوره های سنی صفر تا هفت سال ، هفت تا چهاره و چهارده تا بیست و یک سال در حال اجرای برنامه می باشد. کارگروه فرهنگی و اجتماعی در حوزه استقرار روحانیت با خانواده در روستاها و همچنین کارگروه اقتصاد و اشتغال که با احیا مشاغل روستایی و مولد کردن روستاها در ۷۲ روستا مشغول فعالیت هستند و کارگروه عمران که در حوزه سخت و اجرای برنامه های زیرساختی در روستاها عملیات کاربردی و مهمی را نیز انجام می دهد.

برین اظهار داشت: آموزش درست زندگی کردن و سبک زندگی ایرانی اسلامی موجب رفع بسیاری از مشکلات در حوزه بیماری های جسمی و روحی مردم می شود و یکی از اهداف مهم کارگروه سلامت قرارگاه ، پیگیری طب اسلامی در حوزه پیشگیری در روستاهای هدف قرارگاه می باشد.

این مسوول تبیین کرد: آموزش در حوزه پیشگیری به دلیل گستردگی روستاها و عدم وجود امکانات و ... امکان ناپذیر است لذا به این خاطر با جمع حاضر در حوزه طب اسلامی خدمت شما رسیدیم تا از ظرفیت های رسانه و صدا و سیما در راستای آموزش همگانی نیز برای مردم روستاها و کل استان استفاده کنیم.

سعید انبارلویی مدیر کل صدا و سیما استان قزوین نیز در این نشست گفت: فلسفه تشکیل این جلسه شنیدن حرف های شما که در حوزه طب اسلامی فعالیت دارید ، هست. رسانه نقش فرهنگ سازی دارد و باید در تمامی عرصه ها و امور ورود کند بدون اینکه تخصص خاصی از آن عرصه داشته باشد و با کمک کارشناسان اهل فن ، وظیفه روشنگری و فرهنگ سازی را دارد و در زمینه طب اسلامی هم چنین کاری لازم است.

انبار لویی اظهار داشت: ما باید بلد باشیم ذائقه و سلیقه درست کنیم. مردم تا زمانی که بیمار نشده باشند قدر سلامتی را نمی دانند و باید بدانند زندگی سالم نیاز به آموزش دارد. اگر به ۵۰ سال گذشته بازگردیم متوجه می شویم که سطح سواد مردم غالبا پایین بود ولی دانش هایی سینه به سینه از گذشتگان به ارث برده بودند و اجرا می کردند که کاربرد خیلی از آن را نمی دانستند و همین امر منجر به زندگی سالم و برون بیماری گذشتگان می شد. امروزه با افزایش سطح سواد مردم ، متاسفانه این دانش نسل گذشته متوقف شده و از زندگی سبک ایرانی اسلامی به زندگی با سبک نوین و ماشینی رسیده ایم و با مصرف فست فودها و خواب نامنظم و ... منجر به بیماری های مختلف شده است.

مدیر کل صدا و سیما افزود: ما باید به صورت هنرمندانه به مردم آموزش صحیح سبک زندگی ایرانی اسلامی را بیان و حتی در برنامه های کودک این آموزش ها را اجرایی کنیم.

انبارلویی خاطر نشان کرد: ما باید با کمک شما و نکته نظراتی که بیان کردید ، بصورت صحیح شیوه درست زیستن مردم را در دستور کار خودمان قرار بدهیم و از بیمار شدن مردم جلوگیری کنیم تا بتوانیم فرهنگ سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج بدهیم.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها