رائفی پور:

سیستم کفر مدرن به دنبال حذف فرهنگ «شهادت» است/ بسیاری از سیاسیون با منجی‌نمایی به دنبال گرفتن رای هستند

مدیر مؤسسه مصاف بیان داشت: امعه ما روحیه «دفاع از مظلوم» دارد، خیلی از سیاسیون ما از همین حس استفاده کردند و رأی آوردند، خودشان را منجی وضع موجود نشان می‌دهند، هم منجی نمایی و هم مظلوم‌نمایی می‌کنند و رأی می‌آورند.
کد خبر: ۹۱۷۴۲۳۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علی‌اکبر رائفی‌پور،  شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) در مجتمع خیمه الانتظارمشهد، گفت: باید سیستمی بسازیم که در مقابل سیستم کفر قرار بگیرد و روایتی از امام صادق (ع) داریم در شرح جنود عقل و جنود جهل که می‌فرمایند «عقل و جهل لشکریانی دارند که باید لشکریان عقل را تقویت و لشکریان جهل را تضعیف کنیم».

رائفی‌پور با بیان این‌که برخی می‌گویند رسانه، ظرفی نیست که به‌واسطه آن بتوان دین را تبلیغ کرد، خاطرنشان کرد: می‌گویند ذات رسانه تضاد با دین است، این ویژگی و ذات رسانه است که قبح شکنی می‌کند، اما می‌توان از این ویژگی نیز بهره برد.

وی افزود: به این خاطر که این سریال‌ها، جنود عقل را تقویت می‌کند، قصه حضرت یوسف(ع) جذاب است، چون ایثار، شهامت، راست‌گویی و صداقت را تقویت می‌کند، حضرت یوسف(ع) حاضر است به زندان بیفتد، اما تن به ذلت و شهوت ندهد، اما سریال‌های امروز ما چه چیزی آموزش می‌دهد؟

مدیر مؤسسه مصاف با بیان این‌که قوانین ما باید با حرص زدن مقابله کند، اضافه کرد: مردم آخرت‌گرایی داریم که معتقد به توسل به ائمه معصومین(ع) هستند، رفت‌وآمد سالانه ۳۰ میلیون زائر به حرم امام رضا (ع)، عدد کمی نیست لذا باید آخرت‌گرایی را در جامعه افزایش دهیم.

وی بیان کرد: جامعه دنیاگرای اسرائیل و یهود به‌شدت از مرگ می‌ترسند، اما در جامعه ما، جوان دهه هفتادی مثل شهید حججی، شهامت به خرج می‌دهد و جلوی جانورانی همچون داعش، آبرویمان را حفظ می‌کند و بعد با این شکوه برای او مراسم می‌گیرند، این روحیه باید تقویت شود.

رائفی‌پور خاطرنشان کرد: در سیستم کفر مدرن باید «شهادت» را از فرهنگ حذف کرد برای همین اسم شهدا را از شهر‌ها جمع می‌کنند، در مقابل این حرکت بایستید، هر جا دیدید اسم شهید را از کوچه شما حذف کردند، نذر کنید، خودتان کلمه «شهید» را روی برچسب دربیاورند و نصب کنید.

وی، روحیه «مبارزه با ظلم» را دیگر مؤلفه ارزشمند در فرهنگ ایرانی دانست که هدف هجوم دشمن قرارگرفته و تصریح کرد: ما ایرانی‌ها حاضریم ۱۰ میلیون تومان خرج کنیم که هزار تومان پول زور به کسی ندهیم.

رائفی پور گفت: این روحیه ارزشمند است، چون حاضر به پذیرش ظلم نیستیم، تفکری که بگوید «سری که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندند» برای جامعه خطرناک است؛ جامعه منجی گرایی دارد، این روحیه به جامعه امید تزریق می‌کند.

مدیر مؤسسه مصاف افزود: جامعه ما روحیه «دفاع از مظلوم» دارد، خیلی از سیاسیون ما از همین حس استفاده کردند و رأی آوردند، خودشان را منجی وضع موجود نشان می‌دهند، هم منجی نمایی و هم مظلوم‌نمایی می‌کنند و رأی می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه حس مرام، معرفت و شرافت در مردم ما زنده است اضافه کرد: مردم ما از پول و جیبشان در کار خیر می‌گذرند، هیچ جای دنیا این‌طور نیست، کمیته امداد هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جمع‌آوری صدقات دارد، در کشور ما مردم سیستماتیک کمک می‌کنند برای همین جنود کفر می‌خواهد فرهنگ گذشت را از بین ببرد.

وی با اشاره به این مطلب که جامعه ما، جامعه‌ای است که سیستماتیک از مظلوم دفاع می‌کند افزود: در جامعه‌ای که سیستماتیک ارزش صله ارحام را بداند، بنیان خانواده تقویت می‌شود، ما یلدای ایرانی و اسلامی داریم که در آن حافظ و قران می‌خوانند؛ اسلام نمی‌آید فرهنگ و سنت صحیح گذشته را از بین ببرد.

مدیر مؤسسه مصاف با بیان این‌که رفاه، مفهومی نسبی است که باید آن را در جامعه روشن کنیم، گفت: دشمن قصد دارد روحیه مقاومت را از شما بگیرد؛ حضرت زهرا جامعه کوفه را آسیب‌شناسی می‌کند که می‌گوید شما رفتید به سمت رفاه‌طلبی که امام خود را تنها گذاشتید.

رائفی‌پور بیان کرد: نتایج توکل در ۴۰ سال انقلاب را به مردم بگوییم، نیروی نظامی ایران با توکل به خدا قدرتمندترین نیروی نظامی منطقه است، اراده کنیم اسرائیل را شکست دادیم، اسرائیل توان مقابله با حزب‌الله را هم ندارد، روزی می‌گفتند شما همین مرز خودتان را نجات دهید، الان در نزدیکی‌های جولانیم.

وی به اهمیت ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: در جنگ اقتصادی باید این فرهنگ تقویت شود، برای جوانانی شغل و مسکن ایجاد شود.

مدیر مؤسسه مصاف به رواج سیستم سرمایه طلبی در کشور اشاره و اظهار کرد: در جامعه‌ای که تضاد طبقاتی ایجاد کند، جامعه گرسنه می‌شود، حرص و طمع در این جامعه رشد می‌کند، این سیستم جامعه را یزیدی می‌کند.

رائفی‌پور ادامه داد: خولی با خودش سر مطهر امام (ع) را نمی‌برد، در ذهنش این بود که چند کیسه سکه حمل می‌کند، می‌گفتند من نبرم، دیگری می‌برد، من ندزدم، دیگری می‌دزدد، تکرار این عبارات، جامعه را حریص می‌کند، چنین جامعه‌ای، خولی تولید می‌کند، با کارخانه‌ای که خولی می‌سازد باید مقابله کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار