مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در ارتباط با ثبت نام در نظام سامانه فروش رتبه نخست را دارد.
کد خبر: ۹۱۷۴۳۰۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حسن کوماسی در جلسه شورای اداری اداره‌کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه صاحبان حرفه‌ها و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی استان تاکنون همکاری خوبی در زمینه ثبت‌نام در نظام سامانه فروش داشته‌اند، افزود: میانگین ثبت‌نام کشوری در این سامانه ۲۱ درصد بوده و آذربایجان‌غربی حائز رتبه اول در این زمینه است.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی نسبت وصولی درآمدهای مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در آذربایجان‌غربی هستیم و ۸۲ درصد مالیات پیش‌بینی شده در استان محقق شده‌است.

وی به رشد وصول مالیات در سال‌جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: رشد مالیات دریافتی از طریق فشار بر بازار و تولید برنامه‌ریزی نشده است؛ بلکه با شناسایی منابع جدید و وصول معوقات کارت‌های بازرگانی محقق می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی بیان کرد: فرار مالیاتی، پنهان‌کاری، نپرداختن مالیات، پولشویی و مفاسد اقتصادی از جمله مواردی است که پا به پای دشمن به اقتصاد کشور ضربه می‌زند و با تکیه بر قانون در برابر آن ایستاده‌ایم.

کوماسی با بیان اینکه وصول با رعایت اصول سرلوحه اقدامات نظام مالیاتی است، به اهداف مورد تأکید نظام مالیاتی کشور برای تحقق درآمدهای مالیاتی اشاره کرد و ادامه داد: ممانعت از فشار بر مردم عادی، برقراری عدالت اجتماعی و شفافیت اقتصادی از جمله اهدافی است که نظام مالیاتی کشور در تلاش برای تحقق و استقرار آن است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، میزان درآمدهای دولتی آذربایجان‌غربی طی سال جاری حدود ۱.۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که طبق روال سال‌های گذشته، حدود ۹۰ درصد آن از طریق مالیات محقق خواهد شد.

طرح دریافت کارتخوان برای پزشکان و فعالان بخش درمان از اواسط تابستان امسال در کشور اجرایی شده است ولی مسوولان سازمان مالیاتی کشور از نتایج آن راضی نیستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات