معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: یک مجسمه حجمی «حمید بهجت» که از هنرمندان ارومیه‌ای است، در هفتمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح ۲۰۱۹» برگزیده شد.
کد خبر: ۹۱۷۴۳۱۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

 محمد بابایی‌اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: این اثر «ستایش اسطوره» نام دارد و خالق آن به این موضوع اشاره دارد که اسطوره‌های کهن زمینه نفاق را فراهم می‌کند و بر همین اساس باید راهی نو انتخاب کرد.

وی با اشاره خلاقیت خالق این اثر، ادامه داد: در این جشنواره بین‌المللی ۲۰۰ اثر در رشته‌های مختلف انتخاب شد که «ستایش اسطوره» یکی از آنهاست.

جشنواره «هنر برای صلح» هر ساله و همزمان با روز جهانی صلح به صورت بین‌المللی در شته‌های عکاسی، نقاشی، مجسمه، چیدمان، ویدیو،آرت، پرفورمنس، موسیقی، سینما و تیاتر با حضور هنرمندان و فرهیختگان، اهالی فرهنگ و حامیان صلح در ایران برگزار می شود.

در این جشنواره با اهدای نشان عالی به فعالان عرصه هنر و صلح از تلاش‌های آنان قدردانی شده و آنان را به عنوان سفیران هنر برای صلح معرفی می‌کنند؛ امسال نیز این جشنواره از ۲۹  شهریورماه جاری تا ۱۲ مهرماه در «خانه فرهنگ دیهیم» و «گالری باروک تهران» برگزار می‌شود.

حمید بهجت متولد سال ۱۳۵۵ ارومیه و فوق لیسانس رشته معماری بوده و از هنرمندان توانمند استان در رشته‌های ریزه‌کاری، منبت‌کاری و مجسمه‌سازی به شمار می رود.

وی در کارنامه خود نشان ملی اصالت اثر میراث فرهنگی، نشان درجه سه هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان و نشان نقره‌ای مولانا از بنیاد بین‌المللی مولانا را دارد.

بهجت تاکنون در ۳۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج کشور حضور یافته و آثار خود را به نمایش گذاشته است؛ این هنرمند برجسته پنج نمایشگاه انفرادی نیز در کشورهای جمهوری‌آذربایجان و ترکیه برپا کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات