مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: همایش " تورقی بر کتاب دفاع مقدس" ۳۰ شهریور ماه امسال با هدف اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه دفاع مقدس در زیباکنار گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۳۳۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه‌اشرفیه، پریسا کرمی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه اظهار داشت: اعضای انجمن کتابخانه‌ها به عنوان نخبگان فرهنگی در هر شهر معرفی می‌شوند و حضور همه اعضا در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه نشان‌دهنده علاقه و عمق تفکر فرهنگی آنان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از راه‌اندازی نخستین بخش نگهداری از نسخ خطی موجود در کتابخانه‌های عمومی این استان در آستانه اشرفیه خبر داد و افزود: کتابخانه عمومی اهل بیت (ع) در آستانه اشرفیه از مراکز مهم فرهنگی در استان به شمار می‌رود.

کرمی بیان کرد: با اختصاص فضای مناسب به کتابخانه اهل بیت (ع) در آستانه اشرفیه، این کتابخانه به تنها فضای نگهداری نسخ خطی در گیلان مجهز می‌شود از این رو می‌توانیم تمام نسخ خطی موجود در کتابخانه‌های عمومی گیلان را در این فضا به صورت استاندارد نگهداری کنیم.

وی به همکاری و حضور فعالانه شهرداری آستانه اشرفیه در حوزه فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ابراز داشت: شاخص و ملاک توسعه فرهنگی جامعه در باب توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی است و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه جلوگیری می‌کند تصریح کرد: هم‌اکنون در بسیاری از کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، دوره‌های آموزشی به صورت رایگان برگزار می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه در صورت تمایل جامعه فرهنگی شهرستان آستانه اشرفیه، نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان دوره‌های آموزشی رایگان را در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار می‌کند گفت: با استفاده از فضا‌های موجود می‌توانیم فعالیت‌های فرهنگی خوبی را اجرایی کنیم.

وی به اجرای طرح "روستای دوستدار کتاب" در آستانه اشرفیه اشاره کرد و افزود: این طرح در این شهرستان قابل اجرا است که لازم است یکی از روستا‌ها را به عنوان پایلوت برای اجرای آن مشخص شود تا با همکاری و تعامل، زمینه لازم برای اجرای آن فراهم شود و از برگزیدگان این طرح در سطح کشور باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با تأکید بر اینکه کتابخانه عمومی بندر کیاشهر پس از عملیات توسعه دومین کتابخانه استاندارد گیلان خواهد بود گفت: اجرای طرح توسعه فضای کتابخانه ۲۲ بهمن کیاشهر انجام می‌شود و پس از بهره‌برداری می‌تواند به عنوان دومین کتابخانه استاندارد گیلان تلقی شود.

کرمی از برگزاری همایش" تورقی بر کتاب دفاع مقدس" در ۳۰ شهریور ماه امسال در سالن اجتماعات دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه خبر داد و افزود: این همایش با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه با اشاره به لزوم تشویق نوجوانان و جوانان به کتابخوانی اظهار داشت: باید بتوانیم نوجوانان و جوانان را به سمت کتابخوانی و کتابخانه‌ها تشویق کنیم تا با ادبیات، نویسندگان و آثار فاخر این مرز و بوم بیشتر آشنا شوند.

رحیم حیدری ضمن تقدیر از تلاش مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در پیشبرد اهداف فرهنگی استان و شهرستان آستانه اشرفیه عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مؤظف به همکاری سازنده با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان هستند.

وی ضمن درخواست از بخشداران جهت اینکه تا پایان امسال یک روستا را در آستانه اشرفیه را برای اجرای طرح "روستای دوستدار کتاب" مشخص کنند تصریح کرد: بخشداران باید بتوانند روستا‌هایی که با استاندار‌های ویژه کتابخانه‌ها همخوانی دارند را برای اجرای طرح مذکور مشخص کنند.

رئیس اداره کل کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: در حال حاضر ۴ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه عضو هستند.

رقیه زرگری افزود: تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه ۶۴ هزار نسخه است و در این راستا امانت‌دهی ۲ هزار و ۷۶۱ نسخه کتاب فقط در شهریور ماه امسال توسط کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، نشان دهنده توجه مردم آستانه اشرفیه به بحث کتاب و کتابخوانی است.

وی با ارائه پیشنهادی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مشارکت دستگاه قضایی در امور فرهنگی و ترویج فرهنگی مطالعه و کتابخوانی که موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود می‌توان خرید کتاب توسط برخی مجرمان را جایگزین مجازات‌های نقدی و حبس آنان کرد.

به گزارش بسیج، همایش" تورقی بر کتاب دفاع مقدس" با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه در تاریخ ۳۰ شهریورماه ساعت ۹ صبح در زیباکنار گیلان برگزار می‌شود.

تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، معرفی کتاب رقص روی یک پا، معرفی کتاب هستی در حوزه کودک و نوجوان، اجرای نمایشنامه‌خوانی در حوزه دفاع مقدس و خاطره‌گویی فرماندهان دفاع مقدس از بخش‌های مختلف همایش "تورقی بر کتاب دفاع مقدس" است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات