فرمانده سپاه شازند گفت: در حدود ۱۰۰۰ منزل در شهرستان شازند آسیب دیدند و کار بازسازی منازل شروع و در حدود ۱۰ درصد کار انجام شده و تا اواخر پاییز کار به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۹۱۷۴۳۶۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

سرهنگ محمد مهجوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند، با اشاره به خسارات سیل امسال اظهار داشت: در شهرستان شازند در فروردین‌ماه نیروهای جهادی به مناطق سیل‌گیر فرستاده شدند تا از وقوع سیل در روستاها با لایروبی جداول و قنوات جلوگیری شود .

وی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء ماشین‌آلات و ادوات مورد نیاز را دراختیار سپاه و جهادگران قرار داده است تا بتوان از ورود سیل به روستاها جلوگیری کرد.

فرمانده سپاه شازند تصریح کرد: بعد از سیل نیز در جلسه‌ای که با  33 بخش کمیته امداد، یک بخش اداره بهزیستی و بنیاد مسکن برگزار شد، مقرر شد این نهادها محروم‌ترین افراد تحت پوشش خود را  که در سیل خسارت شدیدی را متحمل شدند معرفی کنند.

مهجوری ادامه داد: در حدود 1000 منزل در شهرستان شازند آسیب دیدند، که 60 نفر از خانواده‌هایی که دو معلول به بالا داشته و تحت پوشش بهزیستی و یا کمیته امداد بودند توسط این نهادها به سپاه معرفی شدند و طی بررسی‌های انجام‌شده این افراد در وضعیت بسیار بدی زندگی می‌کردند که نیروهای سپاه ناحیه شازند سریعا به این مناطق فرستاده شدند.

 

وی بیان کرد: کار بازسازی منازل شروع و در حدود 10 درصد کار انجام شده است و تا اواخر پاییز کار تمام می‌شود، درحال حاضر نخستین واحد در استان مرکزی در شهرستان شازند تکمیل شد، البته تا قبل از کنگره شهدا و در هفته دفاع مقدس در حدود 8 واحد دیگر افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه شازند عنوان کرد: در حال حاضر کار بازسازی 34 منزل مسکونی شروع شده که یکی از آنها افتتاح و دیوارکشی 28 مورد از آنها انجام شده است.

مهجوری خاطرنشان کرد: 40 میلیون تومان وام کم‌بهره، 10 میلیون تومان وام بلاعوض توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 160 کیسه سیمان هدیه مقام معظم رهبری از کمک‌هایی بوده که به سیل‌زدگان اعطا شده،و عزیزانی که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی هستند نیز مبلغ ده ملیون وام بلا عوض دریافت میکند، علاوه بر این کارهایی هم توسط گروه‌های جهادی و افراد خیر انجام شده است.

ارسال نظرات