خبرهای داغ:
رئیس حوزه‌های علمیه کشور از تدوین چشم انداز ۱۴۱۴ حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این چشم انداز که سال اول خود را سپری می کند در برنامه‌ ۵ ساله به هدف مورد نظر می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۷۴۳۹۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱

به گزارش سرویس طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله علیرضا اعرافی روز یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰ هزار طلبه از امروز سال تحصیلی ۹۸-۹۹ را آغاز می‌کنند، افزود: از این تعداد، حدود ۸۰ هزار طلبه از بانوان هستند. 

وی در بخش بعدی سخنانش، با اشاره به نقش درخشان حوزه های علمیه در طول تاریخ بیان کرد: ادعا بر ممنوعیت نقد حوزه های علمیه و روحانیت ادعای باطل است.

رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: حوزه های علمیه در طول تاریخ بیش از هزار ساله شان مرکز تولید علم و پرورش انسان های بزرگ بوده است.

آیت الله عارفی ادامه داد: روحانیت و نهاد حوزه های علمیه، ریشه شناسنامه فرهنگی مسلمانان و غیرمسلمانان سراسر جهان هستند.

وی افزود:  پس از انقلاب اسلامی در نزدیک به ۱۰۰ کشور دنیا پرچم عاشورا به اهتزاز  در آمده است که این یکی از برکات خون پاک شهدا عاشوراست.

وی در ادامه حوزه های علمیه را از اصلی ترین مکاتب اخلاقی جامعه دانست و بر لزوم استمرار ترویج و الگو برداری از این مکاتب تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها