رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه گفت: در راستای برنامه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی نخستین همایش ادبی شعر شهود در زرندیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۴۶۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری بسیج، احمد جوانمرد در اراک اظهار کرد: به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، کانون بسیج هنرمندان و سپاه ناحیه زرندیه و در راستای برنامه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی، نخستین همایش ادبی شعر شهود ساعت 16 روز دوشنبه یکم مهرماه سال جاری در محل سالن آمفی‌تئاتر آموزش و پرورش این شهرستان برگزار می‌شود.

وی در ادامه از حضور ولی اله کلامی زنجانی از شاعران برجسته کشوری و تعداد دیگری از شاعران صاحب‌نام استان و کشور از جمله مهدی رحیمی، احمد حسین پور علوی، عباس احمدی، محمد زارعی، علیرضا اطلاقی، سید مهدی طباطبایی، نادر حسینی و... در این همایش خبر داد و افزود: همایش ادبی شعر شهود روایتگر بخشی از ایثارگری، رشادت و فداکاری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدا و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به زبان شعر خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه زبان شعر را زبانی رسا و تأثیرگذار دانسته و ادامه داد: شاعران و ادیبان همراه در طول تاریخ با طبع لطیف و قلم توانای خویش توانسته‌اند در ثبت و ضبط وقایع مهم تاریخی و انتقال مفاهیم و ارزش‌ها به نسل‌های بعدی نقش بسزایی ایفا کنند. جوانمرد با اشاره به این جمله از حضرت امام(ره) که ((شهادت هنر مردان خداست)) شهدا را هنرمندان واقعی معرفی نمود که با هنر خود که همان شهادت است توانستند چراغ راهی باشند برای نسل‌های بعدی انقلاب.

جوانمرد در پایان از همه آحاد ملت به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و... دعوت کرد تا در این مراسم ادبی و معنوی شرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات