خبرهای داغ:
کریمی گفت: لازم است خویشتن‌دار بوده و قوانینی داشته باشیم تا در فضای مجازی هر حرفی بدون اطلاعات منتشر نشود، چراکه موارد این چنینی و دختر آبی خوراک تبلیغاتی برای رسانه معاند است و غفلت ما به دشمن بهانه می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۷۴۵۰۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

به گزارش سرویس بسیج هنرمندان خبرگزاری بسیج در قزوین، محسن کریمی مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین درباره اتفاقات اخیری که به واسطه خودسوزی سحر خدایاری رخ داده است، اظهار کرد: باید پدیده اظهارنظر شتاب زده و عجولانه سلبریتی‌ها و افراد شاخص سیاسی و فرهنگی که در تمام زمینه‌ها اتفاق می‌افتد واشکافی شود.

وی ادامه داد: رسانه‌های معاند از اینگونه اظهارنظرهای شتابزده بهره‌برداری می‌کنند؛ درواقع آن‌ها از اتفاقات در راستای اهداف خود استفاده کرده و از اتفاقات کشور سوژه سازی می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین ابراز کرد: سلبریتی‌ها در خط مقدم پوپولیست قرار دارند؛ چراکه دستگاه‌های فرهنگی و متولیان این حوزه به جای کادرسازی به فضای شهرت و و ریاست میدان می‌دهند.

وی افزود: نماینده مجلس یا هنرمندی که در حوادث مختلف به فکر سلفی گرفتن به جای ابراز همدردی است به نوعی نارسیسم فرهنگی دچار شده و برای درمان خودشیفتگی مزمن خود به این دست اقدامات را انجام می‌دهد.

این مسئول عنوان کرد: فضای مجازی ابزار مناسبی برای حفظ شهرت و در میدان ماندن است و تابع قوانین محکمی نبوده و کم هزینه‌ترین ابزار تبلیغاتی است، از این رو همه از آن بهره می‌برند که در نوعی ولنگاری روحی و فرهنگی ریشه دارد.

وی ادامه داد: در مواردی همچون دروغ دختر آبی این افراد شتابزده اظهارنظر کردند و حتی عده‌ای پس از مشخص شدن حقیقت آن را نپذیرفتند، تنها راه حل این مشکل خویشتن‌داری است.

لزوم استفاده از ابزار رسانه در صف مقدم مقابله با دروغ دختر آبی

کریمی بیان کرد: پدیده‌هایی همچون رای گیری‌های میلیونی در صدا و سیما هر چند بطور غیرعامدانه شتاب این جریان را افزایش می‌دهد و باعث تغییر معیارها در بازه زمانی کوتاه شده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین تاکید کرد: ما نباید در استان و نهادهای فرهنگی به این نوع نگرش میدان دهیم، لازم است خویشتن‌دار بوده و قوانینی داشته باشیم تا در فضای مجازی هر حرفی بدون اطلاعات منتشر نشود، چراکه موارد این چنینی و دختر آبی خوراک تبلیغاتی برای رسانه معاند است و غفلت ما به دشمن بهانه می‌دهد.

وی ابراز کرد: لازم است در برخورد با شتابزدگی‌هایی که در موضوعاتی همچون دختر آبی با آن مواجه هستیم دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها اقدام اولیه را انجام دهند، چراکه اقدام سلبی در درجه نخست توسط قوه قضائیه تاثیر منفی خواهد داشت و چهره این قوه را بد می‌کند.

این مسئول ادامه داد: قوه قضائیه در صف مبارزه با فساد قرار دارد و اکنون این موضوع اولویت اصلی کشور است و برای خارج کردن این جریان از مدار حاشیه سازی ایجاد می‌کنند تا در نهایت ناکارآمدی ایجاد کرده و جلوی مبارزه با فساد را بگیرند.

وی اظهار کرد: باید هنرمندان، مدیران فرهنگی، دستگاه‌ها و رسانه‌ها در صف مقدم مبارزه با شتاب زدگی قرار گیرند؛ درواقع از آنجا که موضوع خبری بوده و از ابزار رسانه استفاده شده برای خنثی سازی آن نیز از رسانه بهره برد، همچنین هنرمندان و افراد برجسته هر حوزه نیز می‌توانند در مقابل اظهار نظرهای مفید و به جا داشته باشند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها