مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: همه مسوولیت‌ها به نوعی امانت الهی به شمار می‌روند.
کد خبر: ۹۱۷۴۵۸۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی بعد از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تکاب، اظهار کرد: همه مسوولیت‌ها، پست و مقام‌ها به نوعی امانت الهی به شمار می‌روند، بنابراین باید افراد متعهد و متخصص به کار گمارده شوند.

وی با اشاره به اینکه هر فردی در ازای مسوولیتی که عهده‌دار می‌شود، نه‌تنها در برابر مافوق خود و قانون بلکه در مقابل مردم و بالاتر از آن نزد خداوند متعال هم پاسخگو باشد، اضافه کرد: بنابراین باید روحیه مطالبه‌گری و در عین حال پاسخ‌گویی در جامعه تقویت شود.

این مسوول با بیان اینکه هم اکنون در ایام محرم قرار گرفته‌ایم، گفت: باید قاطعانه و آگاهانه مقابل تحریف تاریخ اسلام به ویژه نهضت حسینی ایستاد و یکی از انحرافاتی که امروزه درباره عاشورا مطرح می‌کنند این است که باید از آن «درس مذاکره» فرا گرفت، حال آنکه در هیچ کجای نهضت حسینی نمی‌توان چنین درسی فرا گرفت.

وی افزود: امام حسین (ع) با امویان به معنای امروزی مذاکره کرده و خطبه‌ها برای‌شان خواند و انذارشان کرد اما با این همه، عاشورای خونین رقم خورد و 1400 سال است که ملت های مسلمان جهان چنین روزی را به سوگ می‌نشینند.

سرایی در ادامه سخنان خود پیرامون لزوم جلوگیری از تحریف عاشورا، اضافه کرد: برخی رخدادها و آئین‌های منسوب به قیام عاشورا توسط تعدادی از پژوهشگران و مورخان ثبت شده است که ساختگی و نادرست بوده و از واقعیت فاصله دارد.

سرایی اضافه کرد: همچنین نقل‌های نادرست و خرافه‌گونه، مطالب بدون سند معتبر نیز در این ارتباط وجود دارد و همچنین برخی از آئین‌های عزاداری همچون قمه‌زنی و راه رفتن بر روی خار و هلهله کردن ابداع شده که نه‌تنها هیچ کمکی به نشر معارف اهل بیت (ع) نمی‌کند بلکه وهن تشیع نیز است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه ایجاد انحراف در نهضت حسینی با علل و انگیزه‌های مختلفی شکل می‌گیرد، اضافه کرد: در همه این اقدامات مشکوک بغض و کینه دشمنان اسلام دیده می‌شود اما در برخی موارد هم تسامح و غفلت منجر به ورود اعتقادات و باورهای نادرست به این حیطه شده است.

سرایی بر لزوم تامل در نقل و بیان روایات و احادیث، تحقیق از معتبر بودن منبع علمی مطالب و متقن بودن نوشته‌های تاریخی تاکید و اظهار داشت: تلاش برای نشان دادن مظلومیت امام حسین (ع) و منزجر کردن مخاطب از دشمن نباید باعث شود که اغراق و غلو در بیان مطالب رخ دهد، چرا که واقعیت به قدری تلخ است که اگر مطالب مستند و درست مطرح شود، برای اقناع مخاطب کفایت خواهد کرد.

وی بر لزوم دقت هرچه بیشتر مداحان بر مرثیه‌ها تاکید و اظهار داشت: این طیف از جامعه در برانگیختن شور و شعور حسینی سهم بسیار زیادی دارند بنابراین باید برای انتقال مطالب صحیح و مستند سعی کنند، تا به بصیرت و معرفت جامعه هدف خود بیفزایند.

انتهای پیام

ارسال نظرات