خبرهای داغ:
شهردار شاهرود با اشاره به اینکه تفکیک زباله به فرآیندی گفته می شود که به وسیله آن زباله ها را از همدیگر جدا می کنند، گفت: یازده ایستگاه تفکیک زباله با شیوه های نوین به زودی در سطح شهر نصب می شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۶۲۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محسن احمدی هدف از اجرای طرح جامع پسماند را کاهش آلاینده‌ها دانست و افزود: انتظار می‌رود با اجرایی شدن این طرح شاهد کاهش زباله، کم شدن هزینه‌های حمل و دفن زباله و پایین آمدن سطح آلاینده‌های محیطی در سطح شهر باشیم.
وی ضمن بیان این مطلب که به زودی ۱۰۰۰ مخزن پسماند زباله خشک در کنار مخازن‌تر جانمایی خواهند شد، اظهار داشت: نصب مخازن پسماند خشک ۳۰۰ لیتری در آپارتمان‌ها از اولویت‌های این طرح است.
شهردار شاهرود با اشاره به اینکه استفاده از روش‌های نوین در تفکیک زباله از مبدا این امکان را برای شهروندان فراهم می‌آورد تا زباله‌های خشک خئد را به راحتی از درب منزل در اختیار عوامل مدیریت شهری قرار دهند، ابراز داشت: با استفاده از تلفن همراه شهروندان می‌توانند زباله‌های خشک را تحویل ماشین آلات مخصوص زباله خشک از درب منزل دهند و در ازای تحویل وجه نقد یا کالا‌های مصرفی را دریافت نمایند.
احمدی در پایان با بیان اینکه راه اندازی طرحی همانند آژانس جمع آوری پسماند‌های خشک در درب منزل یکی از اقدامات خوب طرح جامع پسماند در شاهرود است که بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در جامعه تاکید دارد، عنوان داشت: باز یافت زباله‌های خشک علاوه بر کاهش مصرف انرژی، نقش به سزایی در ایجاد اشتغال و کاهش آلودگی محیط زیست ایفا می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها