بازخوانی زندگی شهیداحمد رنجبرچشمه سرخی
در اولین روز از فروردین ماه ۱۳۴۷ در خانواده ای کشاورز و مذهبی در روستای مزرعه نو از توابع شهرستان آشتیان به دنیا آمد. نامش را احمد گذاردند تا در پاکی ها و کرامت های اخلاقی مایه شرافت خانواده باشد.
کد خبر: ۹۱۷۴۶۳۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به منظور گرامیداشت یاد و خاطر شهدای استان مرکزی خبرگزاری بسیج استان به باز خوانی زندگی شهیداحمد رنجبرچشمه سرخی می پردازد.

تحمل رنج و سختی از ویژگی های خانواده معظم این شهید بزرگوار بود. صفای باطن را از صفای روستا و صمیمت را از گوهر های وجود مادری شایسته و پدری فرزانه فرا گرفت. وجودش گوهری درخشنده بود که بر تارک شهدای عزیز مزرعه نو درخششی خاص داشت. او عشق به دین و ولایت اولیا خدا را با شیر از مادر گرفت و زندگی را با خلق و خوی نبوی آغاز کرد. در اخلاق سرآمد بود.

تحصیلات خود را تا سال سوم راهنمایی با موفقیت گذراند، چهره ای گشاده و گیرا داشت، با سن کمی که داشتدر تظاهرات علیه رژیم منحوس پهلوی شرکت می جست. این شهید عزیز پس از ترک تحصیل جهت کمک به امرار معاش خانواده تلاش می کرد. وقتی به سن خدمت مقدس سربازی رسید به عنوان پاسدار وظیفه پس از آموزش های مقدماتی عازم جبهه نبرد حق علیه باطل شد و پس از چندین ماه خدمت صادقانه به عنوان پاسداروظیفه گردان امام حسین(ع) از لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) ومقابله با دشمن متجاوز در تاریخ ۳/۱۱/۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی شلمچه به فیض عظمی شهادت نائل آمد و همنشین عرشیان الهی گشت. پیکر مطهرش در زادگاهش آرمیده است.

ارسال نظرات