خبرهای داغ:
حجت الاسلام جلیلیان: رمز ماندگاری و پیروزی انقلاب اسلامی وحدت می باشد.
کد خبر: ۹۱۷۴۶۸۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از روانسر: در این نشست که با حضور ائمه جمعه و جماعت مساجد شهرستان روانسر  و نیز حضور جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه برگزار گردید. حاج آقا جلیلیان ضمن اشاره به وظیفه خطیر علمای دینی چه اهل سنت و چه اهل تشیعه در ترویج سیره نبوی و اهل بیت پیامبر که مورد احترام تمامی فرق اسلامی هستند. بیان نمودند هدف دشمن ایجا تفرقه است و در این راستا به دنبال تضعیف وحدت می باشد.لذا در این زمینه علمای دینی باید مراقب باشند و از حواشی دوری کنند، چراکه یک سخن اشتباه می تواند بزر تفرقه را ایجاد کند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم ؛ عنوان نمودند اگر وحدت باشد توطئه های دشمن ناکام می ماند و شکست خواهد خورد ، پس ما باید شکر گزار این نعمت باشیم و کفران نعمت نکنیم چرا که این امر باعث آشوب و پراکندگی در جامعه اسلامی می شود.

حجت الاسلام جلیلیان یکی از رازهای موفقیت علمای اسلامی را  مردمی و در کنار وهمراه مردم بودند دانستند و به ویژه نقش آنها را  در این زمینه در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار پررنگ دیدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت نبی اکرم (ص) در ادامه  یکی از راه های تقویت وحدت را ، گفتگوهای علمی در بین علمای اسلامی دانستند از جمله تبییین فقه اصیل اهل سنت و بحث در خصوص مسائل روز ( ربا، ارتباط با کافر و حجاب) این مسائل باید مورد بررسی علما  دینی قرار گیرد .

وی در پایان ضمن دعوت همگان به انس با قرآن که نقطه اتکای وحدت است . تاکید نمودند در مقطع کنونی باید بر روی نقاط اشتراک تاکید شود و از گفتگوهایی که با عث کدورت و استفاده دشمنان می شود پرهیز نمود .

دیگر سخنران مراسم جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امر اهل سنت استان کرمانشاه ، نیز ضمن تشکر از بانیان نشست با بیان اینکه جامعه اهل سنت کرمانشاه در طول انقلاب اسلامی همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده اند و در این راه شهدا و  جانبازان فراوانی را تقدیم نمودند.، افزود ما باید قدر دان این نعمت باشیم  که بدون واهمه کارهای خود را انجام می دهیم.

در پایان حاج احمد محمدی در ادامه به خدمات و فعالیت های دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت اشاره کردند از جمله دائر کردن دفاتر ازدواج،ایجاد  مدارس و اداره کردن امر مربوط به حج ،  وی  ابراز نمود که در این امورات اهل سنت آزادی کامل دارند و کسی در این زمینه ها دخالت نمی کند.

ارسال نظرات