فرماندار شبستر:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب است

فرماندار شبستر تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۷۴۶۹۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹

به گزارش سرویس راهیان نور  بسیج از آذربایجان شرقی، حسن مستفید در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ و ایثار و شهادت شبستر افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عاملی اثرگذار در اعتلای روزافزون نظام اسلامی است و باید همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

وی در ادامه واژه ایثار و شهادت را بسیار مقدس دانست و گفت: مسئولان باید بدانند وظیفه‌ای سنگین در خصوص ترویج این فرهنگ در سطح جامعه دارند.

مجید حلاج مشاور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ادامه به ساماندهی یادواره شهدا، تجلیل و تکریم در اداره‌جات از ایثارگران، ساماندهی تبلیغات فرهنگ ایثار در سطح شهرها روستاها و هزینه کردن 20 درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی در امر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

مهدی تقیون مشاور ایثارگران استاندار آذربایجان شرقی گفت: یادواره شهدا در راستای اهداف آرمانی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و لذا نباید مورد سوءاستفاده و بهره‌برداری‌های انتخاباتی و جناحی قرار گیرد.

مشاور ایثارگران استاندار آذربایجان شرقی با اشاره بر ضرورت کیفیت‌بخشی بیشتر یادواره‌های شهدا و حفظ و تقویت وحدت و انسجام جامعه، به نقش کارگروه‌های شهرستانی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و خصوصاً سخنرانی‌های یادواره‌ها و مراسم بزرگداشت شهدا باید متناسب شرایط روز جامعه و خواسته‌های مخاطبان به‌ویژه جوانان باشد.

 امین لطیف دیزجی با ارایه گزارشی از عملکرد، فعالیت و اقدامات انجام‌شده در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش‌های می‌شود که یک انسان متعهد می‌تواند به آن مقام دست یابد، این مفاهیم اثرگذار و حرکت آفرین قادرند تا فضای یک جامعه را به‌صورت گسترده تحت تأثیر قرار دهند و والاترین برکات را برای آن به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت والاترین و غنی‌ترین فرهنگ است که تاکنون توانسته در مقابل همه زیاده‌خواهی‌ها و رفتارهای استکبار جهانی مقاومت نماید .

ارسال نظرات
آخرین اخبار