خواهران پایگاه شهیده ملکزاده روستای دمیرچیلو بیله سوار به مناسبت هفتمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان به همت خواهران حوزه حضرت سکینه(س) بیله سوار برای اهالی روستای دمیرچیلو احسان نذری پخش کردند.
کد خبر: ۹۱۷۴۷۴۶
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، خواهران پایگاه شهیده ملکزاده روستای دمیرچیلو بیله سوار به مناسبت هفتمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان به همت خواهران حوزه حضرت سکینه(س) بیله سوار برای اهالی روستای دمیرچیلو احسان نذری پخش کردند.

مقدم نیا فرمانده حوزه خواهران حضرت سکینه (س) گفت: آیین نذری دادن در ایام محرم تنها در دین اسلام نیست بلکه این سنت در ادیان دیگر نیز مرسوم است.دادن اطعام و نذری در چندصد سال پیش شیوه‌ی شیعیان برای مقابله با ستم‌های امویه و بنی‌عباس بوده و‌در حقیقت برای حفظ هویت شیعیان صورت می‌گرفت,در عزاداری های محرم مردم روستای دمیرچیلو به حضرت ابوالفضل(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) ارادت ویژه ای دارند و هر ساله از قند و چای هیئتهای مسلمان گرفته تا چند رأس گوسفند نذر می کنند.

وی افزود: خواهران پایگاه شهیده ملکزاده روستای دمیرچیلو بیله سوار هرساله آتش زیر دیگ های خود را روشن میکنند و در سوگ سرور و سالار شهیدان برای اهالی روستا نذری پخش میکنند.

فرقی نمی کند که باشی و در کجا زندگی کنی همین کافی است که به امام حسین (ع) و خاندان پاکش متوسل شوی و با تمام وجودت برای حاجت ات نذر کنی و در این روزهای زیبا با دلی پر از شکر و توسل نذرت را ادا کنی .

ارسال نظرات