عبدالله نجفی مسئول کمیته رسانه های مکتوب و مجازی دومین کنگره ملی شهدا استان بوشهر گفت: رسانه ها سبک زندگی شهدا را به نسل جوان منتقل کنند.
کد خبر: ۹۱۷۴۷۸۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

فعالان رسانه‌ای ترویج گر سبک زندگی شهدا شوند

به گزارش سرویس  بسیج رسانه خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالله نجفی در نشست کمیته رسانه‌های مکتوب و مجازی این کنگره گفت: در هویت بخش بخشی به نسل جوان دچار مشکل هستیم که راهکار آن خیلی ساده است و باید در حوزه فرهنگ به طور جدی کار شود.
وی بیان کرد: نسل‌های پیشین ما هویت‌های مختلفی گرفتند که این هویت یک روز انقلابی گری و بعد‌ها ایستادگی در ظلم و جور بود و امروز مهم‌ترین مسئله در بحث فرهنگ و هویت نیروی جوان است.

نجفی ادامه داد: در این رابطه جامعه تشنه فرهنگ شهدا است چراکه شهدا با ایمان، اعتقاد، آرمان بینی براساس جهان بینی الهی الگویی به تمام معنی برای جامعه، زیرا آن‌ها بیش از اینکه به دنبال شهرت طلبی باشند دنبال انجام تکلیف بودند که چنین فرهنگی باید در جامعه نهادینه شود.

نجفی افزود: شاید عده‌ای فکر کننده بخشی از شهدا از روی احساسات خود راهی جبهه‌ها شدند، ولی آن‌ها به عقیده رهبر معظم انقلاب فوق العاده با منطق و استدلال پیش می‌رفتند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت کمیته اصحاب رسانه کنگره ۲۰۰۰ شهید و سرداران استان بوشهر گفت: وظیه ما در حوزه از این جهت مهم است که باید کنگره و یاد و نام شهدا را به خانه‌های مردم ببریم.

نجفی تاکید کرد: کمیته اصحاب رسانه در واقع موتور محرک کمیته‌های ۲۰ گانه کنگره یاد شده است.

وی افزود: این کمیته در قالب ۲ کارگروه محتوایی و اجرایی فعالیت می‌کند که در قالب کارگروه محتوایی با الگوگیری از شهید آوینی پیام را در قالب هنر تهیه و کارگروه اجرایی نیز باید این محتوا را به دست مردم برساند.

نجفی اظهار کرد: در این ارتباط تولید و تهیه خبر و گزارش از کمیته‌های ۲۰ گانه، مصاحبه با تولید کنندگان اثر‌های مربوط به کنگره، اختصاص صفحه و یا ستونی از صفحه فرهنگ رسانه‌های مکتوب به موضوع ایثار و شهادت، اختصاص ستون ویژه در بخش شعر و ادب، انتشار ویژه نامه و همچنین درج پیام‌های فرهنگی در صفحه‌های نخست و آخر با سرفصل "حماسه سازان" از جمله فعالیت‌های تعریف شده برای فعالان رسانه است.

وی گفت: در این رابطه راه اندازی بخش ویژه کنگره در فضای مجازی، تولید گزارش از شهدا شاخص و همچنین اطلاع رسانی تیزر‌ها و اطلاعیه‌های کنگره از دیگر کار ویژه‌های تعریف شده برای فعالان رسانه‌ای در راستای برگزاری هرچه باشکوه ت. کنگره ۲۰۰۰ شهید و سرداران استان بوشهر است.


ارسال نظرات