خبرهای داغ:

اخد تاییدیه آزمایشگاه همکار استاندارد توسط آزمایشگاه تخصصی انرژی در شاهرود

اخد تاییدیه آزمایشگاه همکار استاندارد توسط آزمایشگاه تخصصی انرژی دانشگاه صنعتی شاهرود انجام شد.
کد خبر: ۹۱۷۴۸۰۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آزمایشگاه تخصصی انرژی در سال ۱۳۹۷ در این دانشگاه و با همکاری شرکت سولارکار تجهیز و راه اندازی گردید، که از جمله اهداف راه­اندازی این آزمایشگاه انجام پژوهش‌های کاربردی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه‌ی خدمات تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه انرژی و ارتباط موثر با صنایع می­باشد.
یکی از زمینه‌های کاری این آزمایشگاه موضوع انرژی خورشیدی و تجهیزات وابسته است و بر همین اساس بخش فضای باز این آزمایشگاه به مساحت ۴۵۰ متر مربع به این مهم اختصاص داده شد و با خرید تجهیزات پیشرفته اندازه گیری، امکان انجام آزمون‌های استاندارد فراهم گردید.
دکتر محمد ضامن عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شاهرود در این راستا در سخنانی با بیان اینکه بخش زیادی از تجهیزات سامانه‌های خورشیدی وارداتی می­باشد، یکی از نیاز‌های کشور را در زمینه آزمایشگاه معتمد استاندارد برای ارزیابی این تجهیزات عنوان نمود و گفت: خوشبختانه استاندارد‌های مربوطه توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تهیه و منتشر شده است. اما آزمایشگاه‌های همکار که بتوانند آزمون استاندارد به ویژه در بخش حرارتی خورشیدی را انجام داده و تاییدیه صادر نمایند در کشور وجود ندارد. از این رو یکی از اهداف اولیه آزمایشگاه تخصصی انرژی، دریافت تاییدیه استاندارد برای آزمون­های استاندارد و تبدیل شدن به آزمایشگاه همکار استاندارد بوده است.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک همچنین ادامه داد: با فراهم آوردن بستر مناسب برای این موضوع، درخواست ارزیابی آزمایشگاه برای انجام آزمون ۷۱۲۹ مربوط به کلکتور‌های خورشیدی در سال ۱۳۹۷ ارسال و در بهمن ماه این ارزیابی توسط کارشناسان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران صورت گرفت و با طی مراحل مربوطه و انجام اصلاحات در نهایت گواهی آزمایشگاه همکار از تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ برای این آزمایشگاه به عنوان تنها آزمایشگاه همکار در زمینه ارزیابی کلکتور‌های خورشیدی اخذ گردید.
لازم به ذکر است از این پس تولید کنندگان کلکتور‌های خورشیدی می‌توانند با مراجعه به آزمایشگاه تخصصی انرژی دانشگاه صنعتی شاهرود تاییدیه محصول خود را از این آزمایشگاه دریافت نمایند. دریافت این گواهی نامه نشان از پتانسیل بالای آزمایشگاه‌های دانشگاه در ارایه خدمات تخصصی استاندارد دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها