مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه ۷۱ درصد مددجویان گیلانی در روستا‌ها ساکن هستند گفت: گیلان یکی از استان‌های سالمند کشور محسوب می‌شود به همین دلیل تعداد افراد تحت حمایت در گیلان هم بالاتر از سایر استان‌ها است.
کد خبر: ۹۱۷۴۸۳۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، عباس اهرابی صبح امروز در جمع خبرنگاران در رشت با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۱۱۶ هزار خانوار در استان تحت حمایت این نهاد هستند اظهار داشت: گیلان یکی از استان‌های سالمند کشور محسوب می‌شود به همین دلیل تعداد افراد تحت حمایت در گیلان هم بالاتر از سایر استان‌ها است و تعداد بسیار بالایی از این قشر هم ساکن روستا هستند و از درآمد کافی برخوردار نبوده وتحت حمایت طرح شهید رجایی قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه در برخی موارد تعدادی از خانوار‌ها به دلیل داشتن مشکلات مقطعی، برای مدت محدودی تحت حمایت قرار می‌گیرند عنوان داشت: این خانوار‌ها بعد از رفع شدن مشکلاتشان مجدد از چرخه حمایتی خارج شده و افراد دیگری جایگزین آن‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه در پنج‌ماهه سال جاری ۱۳۳ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ۹۵۰ هزار تومان کمک‌معیشت به حساب خانوار‌های تحت حمایت استان واریز شده است خاطرنشان کرد: حدود ۱۱۶ هزار خانواراز این مبلغ بهره‌مند شده‌اند.

اهرابی با اشاره به نداشتن شغل و درآمد ثابت و کافی بسیاری از ساکنان روستا‌ها ابراز داشت: ۷۱ درصد مددجویان گیلانی در روستا‌ها ساکن هستند و بسیاری از آن‌ها برای کار و درآمدزایی به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند که کمیته امداد برای جلوگیری از مهاجرت این افراد و یا فرزندان آن‌ها به شهر‌ها با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به آن‌ها اقدام به ایجاد شغل می‌کند.

وی از پرداخت وام محکومین به خانوار‌های زندانی جرائم غیر عمد خبر داد و افزود: سرپرست بسیاری از خانواده‌ها به دلیل جرائم غیرعمد مانند دیه، مهریه زندانی هستند و خانواده آن‌ها به دلیل عدم تمکن مالی و شرایط سخت معیشتی تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند که در پنج ماهه سال جاری ۱۸۱ میلیون تومان در قالب وام محکومین به ۱۴ خانوار پرداخت شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات