برپایی مجلس تعزیه «با کاروان نور» در یزد

رئیس حوزه هنری یزدگفت: به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان، دو مجلس تعزیه با عنوان «با کاروان نور» با حضور هنرمندان، مسئولان، فعالان فرهنگی، گردشگران خارجی و علاقه‌‎مندان در یزد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۸۵۶
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدصادق کوچک زاده  رئیس حوزه هنری یزد اظهار داشت: به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان، دو مجلس تعزیه با عنوان «با کاروان نور» با حضور هنرمندان، مسئولان، فعالان فرهنگی، گردشگران خارجی و علاقه‌‎مندان در یزد اجرا می‌شود.

وی افزود: این مجالس به همت گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» به سرپرستی هادی صندوق‌ساز برگزار می‌شود و در شب نخست، تعزیه‌ شهادت «حربن‌ یزید ریاحی» و شب دوم، تعزیه شهادت «حضرت علی اکبر(ع)» اجرا خواهد شد.

کوچک‌زاده بیان کرد: پیش از آغاز مراسم، مترجم گروه توضیحاتی را درباره تعزیه و اهمیت قیام عاشورا برای گردشگران خارجی ارائه خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری یزد عنوان کرد: در اجرای این هنر آئینی و نمایشی ۲۰ هنرمند و تعزیه‌خوان بومی استان حضور دارند.

وی یادآور شد: این مراسم چهارشنبه و پنجشنبه ۲۷ و ۲۸ شهریور از ساعت ۲۰:۳۰ در صحن میانی مجموعه کتابخانه وزیری، جنب مسجد جامع کبیر یزد برگزار می‌شود.

کوچک‌زاده ادامه داد: گروه «راویان عطش» از جمله گروه‌های تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳در «حسینیه ایران» آغاز کرده‌ و در اجرا از تعزیه‌نامه‌های سیدمصطفی کاشانی (میر عزا) و آثار زنده‌یاد جابر عناصری استفاده می‌کند.

وی گفت: این گروه در سال‌های اخیر همزمان با ماه محرم و صفر همچنین ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در مناطق مختلف یزد به اجرای تعزیه پرداخته و تاکنون حدود ۴۵ تعزیه‌ ملی در استان‌های یزد، فارس و کرمان اجرا کرده است.

منبع: روابط عمومی حوزه هنری استان یزد

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار