نماینده مردم میرجاوه، خاش و نصرت آباد در در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح جهاد همبستگی عاملی برای وحدت بیش از پیش مسلمانان است.
کد خبر: ۹۱۷۴۸۶۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

علی کرد، نماینده مردم میرجاوه، خاش و نصرت آباد در در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زاهدان، اظهار داشت: مردم مومن و مسلمان ایران اعم از شیعه و سنی با اتحاد و انسجام در راستای حل مشکلات مردم طبقه ضعیف جامعه همواره پای کار بوده و هستند.

وی با اشاره به این مطلب که زمانی حوادث غیر مترقبه ای مانند سیل، زلزله آسیب های فراوانی را به برخی از مردم رسانده است مردم استان سیستان و بلوچستان اعم از فارس و بلوچ چون یک روح در یک بدن با همدلی و یکپارچگی در راستای کمک به آسیب دیدگان در میدان حضور یافته اند، ادامه داد: امروز در قالب طرح ملی جهاد همبستگی به منظور رسیدگی به درد و مشکلات سیل زدگان در کشور به رسالت برادری خود باید عمل کنند.

کرد بیان کرد: امروز شیعه و سنی دست در دست هم در یک حرکت جهادی وظیفه خود دانسته اند تا در راستای التیام بخشیدن بخشی از دردهای آسیب دیدگان نشاط و شادابی را به زندگی آنها بازگردانند و با لبیک گفتن به فرامین رهبر معظم انقلاب(مدظله) که بر این موضوع تاکید و سفارش بسیاری دارند، هر فرد در حد و توان به کمک سیل زدگان شتافته است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت آباد ادامه داد: زن و مرد مسلمان برادران و خواهران دینی ما هستند، در این خصوص مسئولان ادارات و نهادها و ارگانها موظفند در حد توان خود، با الگو گیری از شهدا با ایثار و از خودگذشتگی به مردم سیل زده در سطح کشور ایران اسلامی کمک کنند.

این مسئول طرح جهاد همبستگی را عاملی برای وحدت مسلمانان دانست و با تاکید بر این مطلب که در طرح جهاد همبستگی همه مردم از هر سن و قشری، در کنار هم و هریک از ما باید بخشی از تجهیزات و امورات زندگی مردم درگیر شده در سیل را فراهم کنیم تا مردم آسیب دیده مشکلات مسکن، وسایل اولیه و ضروری زندگیشان حل و رفع شود، اظهار داشت: ارائه کمک های بانکی و تسهیلات بانکی بلا عوض با لا ترین خدمت به مردم سیل زده از سوی مسئولان خواهد بود.

کرد تصریح کرد: حضور جهادگران بسیجی در حوادث مختلف به مثل گذشته، خود مرهمی بر زخم های سیل زدگان است، به همین منظور ما در راستای کاهش هزینه باید از ظرفیت گروههای جهادی در سطح استان بهره مند شویم و منتظر مسئولان نباشیم تا ساخت منازل سیل زدگان در اسرع وقت انجام و به آنها تحویل شود.

وی با تاکید بر این مطلب که طرح جهاد همبستگی، طرحی برای توسعه و ترویج روحیه ایثارگری و فداکاری است  که حس انسان دوستی و نوع دوستی را در افراد تقویت می کند، افزود: این طرح به عنوان نمونه ای از تمدن اسلامی است که دست گیری از محرومان را به منظور اجرای یک الگوی سالم در جامعه رواج می دهد.

این مسئول اظهار داشت: با تفکر بسیجی و روحیه انقلابی باید در این طرح ملی حضور پیدا کرد و نقشه ها و سرمایه گذاریهایی که دشمن در این طرح کرده را خنثی و نقش بر آب و از طریق مسئولان، خیرین نیازهای مردم را فراهم و در خدمت آنها قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات