خبرهای داغ:
دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: دو مفهوم "مدرسه صالح" و " نمازخوانی" نوجوانان در مدارس مورد تاکید این مدیریت در سال جاری تحصیلی است.
کد خبر: ۹۱۷۴۹۴۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمد موسوی در چهارمین نشست این شورا در سال ۱۳۹۸ و در آستانه سال تحصیلی جدید در محل فرمانداری شاهرود؛ گزارشی از پروژه مهر مدارس شاهرود و فعالیت‌های انجام شده در راستای آماده سازی فضا‌های آموزشی ارائه داد و از اعضا و مدعوین حاضر در این جلسه برای حضور در زنگ‌های نمادین مهر (غنچه ها، شکوفه ها، جوانه‌ها و زنگ مهر و مقاومت) دعوت کرد.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش در ارائه گزارش خود از زحمات مدیران و فرهنگیان شاهرود که توفیقات بزرگ سال تحصیلی گذشته (۹۸-۹۷) مدیون آنان است تقدیر و تشکر کرد.
موسوی در شورای آموزش و پرورش بر دو مفهوم "مدرسه صالح" و " نمازخوانی" نوجوانان در مدارس تأکید کرده و گفت: مدرسه صالح، که ویژگی‌های آن در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ترسیم شده است، مدرسه‌ای خواهد بود که با " پالایش " صورت گرفته و حذف عوامل مخلّ و آسیب زای فیزیکی و نامحسوس، فرایند تربیت و آموزش دانش آموزان را با الگوی گیری از شخصیت، رفتار و منش همکاران مدرسه صورت می‌پذیرد.
وی با اشاره به نمازخوانی نوجوانان افزود: در تأکید مقام معظم رهبری به نماز خوانی نوجوانان در مدرسه که مؤثر‌ترین راه آسیب زدایی و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی است توجه ویژه خواهیم نمود.
دبیر شورای آموزش و پرورش شاهرود خاطر نشان کرد: نشر و ترویج "بیانیه گام دوم رهبری"، نگاه مستمر به عدالت و کیفیت آموزشی در مدارس و فعال بودن پروژه‌های عمرانی مدرسه سازی در شاهرود از محور‌های پروژه مهر شاهرود است.
وی ادامه داد: ساختمان نمازخانه دبستان حمیده با اعتبار ۸۰ میلیون تومان به کمک خیرین، جدیدترین پروژه خیر ساز شاهرود است.
هادی عامریان معاون آموزش متوسطه نیز گزارشی از هدایت تحصیلی، انتصاب مدیران ومعاونین، ثبت نام دانش آموزان، تأمین نیروی انسانی وتوفیقات کسب شده در حوزه آموزش به مهندس خرّم سرپرست فرماندری شاهرود ارائه دادند.
سید محمدرضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی؛ گزارشی از میزبانی سی امین مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر کشور در دو رشته فوتسال ارائه داده و ضمن موفق خواندن این میزبانی و اعلام رضایت کلیه میهمانان اعم از ورزشکاران، داوران، هیأت‌های همراه، گفت: به دلیل شایستگی شاهرود واستان سمنان در سال آینده دو مسابقه ملی و دانش آموزی دیگر در استان سمنان و شاهرود برگزار خواهد شد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با گلایه از عدم حضور برخی از دستگاه‌های اجرایی در کنار آموزش و پرورش و استفاده نکردن آنان از فرصت‌های بزرگ اینچنینی، اظهار امیدواری کرد در میزبانی‌های آینده شاهد استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای معرفی و بهره برداری از فرصت پیش آمده (مسابقات ملی) باشیم.
وی از دستگاه‌های همراه و یاریگر مدیریت آموزش و پرورش، مثل شهرداری، فرمانداری، دانشگاه صنعتی، پلیس و اورژانس و ... تشکر و قدردانی نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها