خبرهای داغ:
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه دشمنان از دلار و اقتصاد به عنوان سلاح جنگی علیه ایران استفاده کردند، گفت: مقاومت فعال مردم ایران و صبوری و استقامت آنها باعث شد که بسیاری از تهدیدها به سرمنزل مقصود نرسد.
کد خبر: ۹۱۷۴۹۹۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱

مقاومت فعال مردم ایران باعث شد بسیاری از تهدیدها به سرمنزل مقصود نرسدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی حیدری در جلسه اعضای شورای پدافند غیرعامل استان همدان با بیان اینکه ضرب شست محکم نیروهای مسلح در شکار پهباد آمریکا، شبه جنگ را فراری داد و عملیات روانی دشمن را خنثی کرد، اظهار داشت: از یک سال گذشته تهاجم جدید از سوی دولت آمریکا و هم‌پیمانان او علیه ملت ایران آغاز شد و هدفشان فشار حداکثری برای تضعیف اراده مردم و مسئولان بود.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر فرزانه انقلاب این جنگ، جنگ اراده‌ها است، اضافه کرد: آنها در عرصه‌های مختلف از جمله نظامی، اقتصادی، سایبری و سیاسی درصدد وارد کردن ضرباتی بر کشور بودند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: دشمنان برای تضعیف مردم ایران این فشارها را شدت دادند به گونه‌ای که مشاور ترامپ گفته بود که در کنار این فشارها و تحریم اقتصادی باید مانور فشار نیز باشد تا بتوان اراده مستحکم ملت ایران را تضعیف کرد.

وی ادامه داد: وزارت خزانه‌داری آمریکا یک وزارتخانه غیر نظامی است اما این نهاد اقدام به ایجاد سه قرارگاه فرعی در سه کشور مجاور ایران کرد که کار آنها رصد مرتب خریدهای تجار ایرانی و مسئولان و تمرکز بر روی آن کالاها بود تا با فشار همه جانبه بر روی منبع فروشنده اجازه ندهند آن کالاها وارد ایران شود.

سردار حیدری با بیان اینکه دشمنان از دلار و اقتصاد به عنوان سلاح جنگی علیه ایران استفاده کردند، گفت: مقاومت فعال مردم ایران و صبوری و استقامت آنها باعث شد که بسیاری از تهدیدها به سرمنزل مقصود نرسد.

وی اضافه کرد: در راستای مانور فشار، حرکت هماهنگ و عملیات روانی شدید شکل گرفته که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به سمت خلیج فارس حرکت کرده و از سوی دیگر عنوان شد که هواپیمای سوق الجیشی بی ۵۲ در قطر فرود آمده و آماده عملیات نظامی است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: این کارها در اصل شبه جنگ بود و بنا نداشتند جنگ کنند چراکه توانمندی ایران را می دانستند بنابراین برای تضعیف اراده‌ها این تهدیدهای هیبریدی (ترکیبی) را طراحی کردند.

 وی خاطرنشان کرد: در این هنگام پهباد جاسوسی آمریکا به آب‌های سرزمینی ایران تجاوز کرد؛ پهبادی که تنها دو نمونه به خط تولید رسیده که یکی از آن توسط نیروهای مسلح ایران ساقط شد و دومی در یک کشور در حال جاسوسی است.

وی اضافه کرد: به گفته آمریکا و صاحب‌نظران  نظامی، «گلوبال‌هاوک» پیشرفته‌ترین پهبادی است که تاکنون ساخته و برای تولید و طراحی آن ۲۵۰ میلیون دلار هزینه شده است.

سردار حیدری ادامه داد: آنها با استفاده از این پهباد و در راستای سناریوی شبه جنگ دنبال به دست آوردن اطلاعاتی از کشور از جمله مشاهده آرایش ایران و آمادگی این کشور بودند و از این پهباد که قادر به عکس‌برداری دقیق از ۷۰ کیلومتری و ماموریت‌های مختلف است، استفاده کردند.

وی اضافه کرد: این هواپیما در ۵۵ هزار پایی در حال پرواز بود در حالی که آنها بر این باور بودند که ایران تکنولوژی لازم ساقط کردن این پرنده متجاوز را ندارد ولی ایران بر روی امنیت ملی با هیچ کشوری شوخی ندارد و شکار پهباد جاسوسی، دستگیری ملوانان انگلیسی و آمریکایی بخشی از ضرب شست ایران بود.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل افزود: سامانه سوم خرداد توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده که می‌تواند هر پرنده‌ای را در ۶۰ هزار پایی مورد هدف قرار دهد و تاکنون این سامانه آزمایش نشده بود که شکار پهباد جاسوسی آمریکا موجب رونمایی این سامانه بومی شد.

وی ادامه داد: سقوط این پهباد بازتاب سنگینی در جهان داشت که مهمترین آن این است که ایران در پدافند هوایی به یک بازدارندگی دست یافته است.

سردار حیدری جنگ اقتصادی را از دیگر ترفندهای دشمن دانست و اظهار داشت: هم اینک انسجام خوبی در کشور ایجاد شده و با وجود فشار اقتصادی دشمن اما گام‌های مناسبی توسط دولت برداشته شد که ثبات نسبی در بازار اقتصاد، دلار و طلا ایجاد کرد.

وی یادآوری کرد: بهره‌برداری از طرح‌های مختلف در هفته دولت و حضور وزرا و مسئولان در بین مردم، فضای آرامش خوبی را در کشور ایجاد کرد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: با پیشرفت علم و تکنولوژی، تهدیدها نیز فناوری و دانش پایه شده‌اند چراکه درصد بالایی از زیر ساخت‌ها از فیزیک به سایبر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: دشمنان به جای شلیک بمب و زدن موشک می‌تواند با شلیک یک ویروس زیرساخت کشورها را تحت تاثیر قرار دهند.

سردار حیدری تاکید کرد: امروز هر چیزی که با رایانه کار می‌کند اگر مصون‌سازی نکنیم احتمال حمله سایبری، بروز خطر و نارضایتی وجود دارد.

وی اظهار داشت: آمادگی ایران می‌تواند بازدارندگی ایجاد کند بنابراین سه طرح سازمان پدافند تهیه کرد که شامل حفاظت از زیرساخت‌ها، صیانت از مردم و پاسخ به حوادث است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد: ۱۲ خرداد سال جاری پیشنهاد سازمان پدافند غیرعامل در هیات دولت مصوب شد که چهار گروه در قالب شورای برنامه‌ریزی استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل شود که این کارگروه‌ها شامل زیربنایی، توسعه شهری، روستایی و عشایری، آمایش سازمان و محیط زیست هستند.

وی اضافه کرد: در شورای برنامه‌ریزی که مهمترین شورای راهبردی توسعه استان‌ها است الزمات پدافند غیرعامل در زیرساخت‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است؛ در این جلسه طی حکمی از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته‌ دائمی پدافند غیرعامل کشور، استاندار همدان به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند زیستی استان همدان منصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات