خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از راه‌اندازی هسته علمی قرارگاه پدافند زیستی خبر داد و گفت: سند راهبردی آموزشی بومی متناسب با تهدیدات استان در حال تهیه است.
کد خبر: ۹۱۷۴۹۹۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶

راه‌اندازی هسته علمی قرارگاه پدافند زیستی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی  در نشست اعضای شورای پدافند غیرعامل استان همدان اظهار داشت: تهدیدات زیستی همدان به دنبال تشکیل قرارگاه پدافند زیستی استان شناسایی و احصا شد.

وی افزود: به دنبال حکم استاندار همدان، قرارگاه زیستی تشکیل و مسئولیت آن از ۱۲ خرداد سال جاری به جانشین سپاه همدان محول شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: جمع‌آوری تهدیدات زیستی در حوزه‌های مختلف در دستگاه‌های مختلف با همکاری نهادهای مسئول در اولویت قرار گرفت که این کار در حال انجام است.

وی افزود: جلسات قرارگاه زیستی در سطح مدیران استان نیز برگزار شده که مدیران اهمیت ویژه‌ای به این موضوع داشته‌اند.

سردار فرجی بیان کرد: احصا و جمع‌بندی تهدیدهای ارسال شده به دبیرخانه نیز صورت گرفت و هم اینک به صورت تخصصی و فنی بر روی این قبیل تهدیدات کارهایی در حال انجام است.

وی از راه‌اندازی هسته علمی قرارگاه پدافند زیستی خبرداد و گفت: سند راهبردی آموزشی بومی متناسب با تهدیدات استان در حال تهیه است و  کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی با اعزام اساتید مجرب به اداره‌ها برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: فرماندهی، هدایت و مدیریت ایجاد هماهنگی در حوزه پدافند زیستی با ایجاد رهبری واحد در تمامی مراحل چرخه زیستی با رصد، پایش و تشخیص تهدیدات زیستی در ۶ حوزه زیستی دنبال می‌شود.

وی افزود: هماهنگی برای برقراری نظم، امنیت محل حادثه و محیط های مرتبط با آن، هدایت، کنترل و نظارت بر عملکرد تمامی حوزه‌های تخصصی، تجزیه و تحلیل سناریو های حوادث و تهدیدات زیستی احتمالی، فرهنگسازی و نهادینه کردن باورها در مواجهه و مقابله با حوادث و آلودگی زیستی نیز در اولویت است.

سردار فرجی تاکید کرد: آموزش‌های تخصصی و عمومی در راستای ارتقای سطح آگاهی مقابله با تهدیدات زیستی توسط سند آموزشی مناسب و بومی پیگیری می‌شود چراکه ضعف آموزش زیاد است.

وی بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای ارتقای وضعیت زیستی مردم، کاهش آسیب‌پذیری و افزایش پایداری، حفظ دارایی‌های مردم و امکانات استان در زمان بحران با کمترین هزینه و اقدام به موقع و سریع برای جلوگیری از خسارت بیشتر تاکید کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان جلوگیری از شایعات و ایجاد آرامش روانی در زمان بحران را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد: بتوان به نقطه پیش‌بینی و پیشگیری قبل از وقوع رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات