تسهیلات گیرندگان از بانک مسکن از هفت روش متنوع می­ توانند نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند.
کد خبر: ۹۱۷۵۰۱۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن و ساختمان با بیشترین میزان تسهیلات پرداختی به هر دو سمت عرضه و تقاضای مسکن، هفت روش متنوع را پیش روی تسهیلات گیرندگان برای پرداخت اقساط قرار داده است. بانک عامل بخش مسکن با استفاده از فناوری های نوین بانکداری الکترونیک، ابزارهای متعددی را در اختیار مشتریان خود قرار داده که با داشتن کارت تسهیلات یا در صورت تبدیل دفترچه اقساط به کارت تسهیلات از طریق مراجعه به شعبه دریافت کننده تسهیلات، در کمترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و زمان در تمامی ساعات شبانه روز قادر به استفاده از آنها خواهند بود.

روش های پرداخت اقساط تسهیلات گیرندگان به دو گروه عمده «حضوری» و «غیرحضوری» تقسیم بندی می شود.

در گروه نخست، چهار روش متنوع پیش روی تسهیلات گیرندگان قرار دارد. روش نخست «پایانه شعبه» است. تسهیلات گیرندگان می­ توانند با در دست داشتن کارت تسهیلات خود در تمامی شعب بانک مسکن و از طریق باجه های مجهز به سیستم پس انداز و تسهیلات متمرکز، اقساط خود را پرداخت کنند. همچنین استفاده کنندگان از تسهیلات بانک مسکن با در دست داشتن کارت های متصل به شبکه شتاب از طریق باجه های مجهز به pinpad که در حال حاضر در تمامی شعب بانک مسکن نصب شده اند قادر به پرداخت اقساط خود هستند.

روش دوم از میان روش های حضوری، مراجعه به «خودپرداز»های بانک مسکن است. دارندگان کارت تسهیلات در صورت داشتن کارت های متصل به شبکه شتاب می­ توانند از طریق تمامی خودپردازهای متصل به شبکه شتاب از طریق منوی انتقال وجه یا با مراجعه به تمامی خودپردازهای بانک مسکن و با انتخاب منوی پرداخت قسط، اقساط خود را پرداخت کنند.

«کیوسک» بانک مسکن نیز سومین روش حضوری برای پرداخت اقساط است. در این روش نیز، دارندگان کارت تسهیلات، در صورت داشتن کارت های متصل به شبکه شتاب می­ توانند از طریق تمامی کیوسک بانک های نصب شده در شعب منتخب بانک مسکن، اقساط خود را پرداخت کنند.

«پایانه های فروش» نیز چهارمین امکان پرداخت حضوری اقساط است که برای مشتریان فراهم شده است. با توجه به اینکه بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در زمینه تسهیلات مسکن فعالیت گسترده ای دارد جهت تسهیل امور پرداخت اقساط، امکان پرداخت اقساط ماهانه در پایانه های فروشگاهی مهیا شده است.

علاوه بر این چهار روش برای پرداخت حضوری اقساط، با توجه به اهمیت بازپرداخت به موقع تسهیلات و عدم تعلق جریمه به آن، ابزارهای غیرحضوری گوناگونی برای پرداخت اقساط نیز از سوی بانک مسکن برای مشتریان پیش بینی شده است. از جمله مهم ترین مزایای پرداخت غیرحضوری اقساط، دسترسی آسان در تمامی ساعات شبانه روز، عدم نیاز مراجعه حضوری به شعب بانک، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه و نهایتا آرامش خاطر مشتریان است. یکی از روش های غیرحضوری برای پرداخت اقساط، «تلفنبانک متمرکز» است. مشتریان می­ توانند پس از ثبت نام و فعالسازی حساب خود در شعبه، از طریق تماس با شماره تلفن02164096 و انتخاب گزینه پرداخت قسط، اقساط خود را از طریق حساب یا کارت مسکن پرداخت کنند.

«اینترنت بانک» دیگر روش غیر حضوری پیش بینی شده برای پرداخت اقساط تسهیلات گیرندگان است. مشتریان می توانند پس از ثبت نام در شعبه و دریافت نام کاربری و رمز عبور به صورت چاپی در همان لحظه و با مراجعه به سامانه اینترنت بانک به آدرس ib.bank-maskan.ir از طریق حساب یا کارت خود اقساط پرداخت کنند.

«حواله منظم» در حال حاضر در سامانه اینترنت بانک از طریق سرویس درخواست حواله منظم ، موجود در منوی « انتقال وجه » ، امکان ثبت درخواست برای پرداخت منظم اقساط در بازه های زمانی و تعداد دفعات تکرار مشخص ، وجود دارد که از مزیت های این روش نسبت به روش های دیگر مدیریت پرداختهای به موقع اقساط و عدم نیاز به مراجعه مکرر برای پرداخت اقساط در سررسیدهای قسط می باشد که این امر باعث جلوگیری از معوق شدن اقساط و عدم احتساب جریمه به آن می شود .

همچنین در حال حاضر از طریق ابزارهای غیرحضوری ، امکان رویت و اطلاع از صورت وضعیت کارت تسهیلات شامل اصل مبلغ تسهیلات ، مانده بدهی، سررسید اولین قسط ، مبلغ جریمه ، مبلغ قسط، مانده تسویه و ... وجود دارد .

 

 

 
ارسال نظرات