خبرهای داغ:
سرگرد پاسدار ایمانی گفت: آمریکا می خواهد برای رژیم صهیونیستی فرصت فراهم کند تا از فشار محور پیروز و سرافراز مقاومت خارج شود .
کد خبر: ۹۱۷۵۰۲۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

 سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده سپاه شوش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  از خوزستان گفت: تسلط بر افغانستان ،تصرف عراق ، تداوم حضور آمریکا در خلیج فارس و تحولات اخیر در منطقه و به ویژه ماجراهای نفتکش ایرانی پرواز پهبادهای جاسوسی برای اعطای فرصت و مجال برای رژیم صهیونیستی است.

 

سرگرد پاسدار ایمانی در ارتباط با برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و جانشینی کوپرمن سیاستمدار ضد ایرانی در تاریخ ۱۱ سپتامبر اظهار داشت:شاید در نگاه اول تصور شود که یک امر معمول در یک دولت بر اثر اختلافات میان رئیس دولت و مشاور استعفا یا برکناری صورت پذیرفته باشد اما نکته ایی جای توجه و تاکید دارد که آن هم این است که برخی از رسانه های غربی در یک بستر کاملا تحلیلی سعی در تشریح این موضوع دارند که جان بولتون یک چهره ی جنگ طلب و مخالف مذاکره به ویژه با طالبان بوده است، اگرچه بولتون عضو گروه بی و تندترین مواضع را علیه ایران داشته اما موضوع برکناری وی و روی آوردن ترامپ به مذاکره از زوایای مختلف قابل بررسی است.

 

وی افزود: پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ایالات متحده آمریکا آغاز گر جنگ هایی بود که بسیاری از منتقدان جنگ آن را جنگ نو امپریالیستی در آغاز هزاره ی سوم می دانستند، اما بوش آنها را به راه انداخت، اوباما مقدس خواند و ترامپ در دایره ی دفاع از هویت ملی آمریکایی می بیند که نخستین جنگ با افغانستان بود.

 

فرمانده سپاه شوش با بیان اینکه مذاکره با طالبان یک نسخه آمریکایی _ اروپایی است که از سوی تعدادی از دیپلمات های آمریکایی و برخی از کارشناسان امنیتی انگلیس و فرانسه در کنفرانس لندن ۲ مطرح شد، در ادامه اضافه کرد:ناگفته پیداست که اهداف آمریکا از حمله به افغانستان فراتر از شعار مبارزه با تروریسم بوده است و این کشور را به خاطر موقعیت استراتژیکش بهانه های مختلفی اشغال کرده و در آن حضور در دارد، آمریکایی ها مذاکره را برگزیدند که نوعی شکاف میان طالبان میانه رو و تندرو ایجاد کنند و باعث ترس سران این گروه شود تا به مذاکره با آمریکا روی بیاورند، استراتژی آمریکا در افغانستان یکی جنگ کوتاه و دیگری ایجاد ساختارهای نوین بوده که امروزه پس از گذشت سالها هنوز نتوانسته است از باتلاق افغانستان بیرون بیاید.

 

سرگرد پاسدار ایمانی بر سیاست واحد جمهوری خواهان و دموکراتها تاکید کرد و بیان نمود: بر اساس گزارش راهبردی مرکز پژو هشهای کاخ سفید در استراتژی بین الملل آمریکا در سپتامبر ۲۰۰۲ آمده است، نهاد های اصلی امنیت ملی آمریکا در دوران متفاوتی و برای مقتضیات زمان طراحی شده اند بنابراین تمام آنها تغییر می کنند. نکته ی حائز اهمیت در این گزارش این است که اگرچه آنها در آن سال ها بر نقش اساس قدرت نظامی آمریکا تاکید شده اما در جای دیگری از این گزارش آمده که دیپلمات های ما در خط مذاکرات پیچیده ، جنگ های شهری در حال انجام وظیفه هستند در حال حاضر با تهدید به نا امن کردن خلیج فارس و تشدید تحریم ها فشار را برای کشاندن ایران پای میز مذاکره را به وضوح مشاهده می کنیم.

 

فرمانده سپاه شوش گفت: ایالات متحده آمریکا برای اینکه بتواند که میزان و گستره ایران را در منطقه محدود نماید به همراه متحدینش برای محدود کردن ایران طرح هایی را در محیط امنیتی منطقه تدارک دیده بودند و از حادثه ۱۱ سپتامبر برای این منظور بهره برداری کردند. و یکی از این طرح ها امنیتی کردن هویت کشوهای منطقه بود با امنیتی کردن هویت ایران ،قدرت مانور آن را کاهش دهندشاید این سئوال که امنیتی کردن هویت به چه معناست؟ در واقع این موضوع بدین معناست که جرج بوش هنگامی که ایران را محور شرارت خواند یا اینکه ترامپ ایران را متهم به دفاع از تروریسم می کند فضای ارتباط جهانی این کشور را امنیتی کرده و هر گونه قرارداد اقتصادی یا رابطه سیاسی با ایران را یک موضوع امنیتی تلقی می کند و این مسئله موجب می شود که متحدین آمریکا در رابطه با ایران با احتیاط بیشتری عمل نمایند البته به فضل الهی شکست آنها محرز خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: تسلط بر افغانستان ،تصرف عراق ، تداوم حضور آمریکا در خلیج فارس و تحولات اخیر در منطقه و به ویژه ماجراهای نفتکش ایرانی پرواز پهبادهای جاسوسی برای اعطای فرصت و مجال آرامش سازی برای رژیم منحوس صهیونیستی اسرائیل است.

 

سرگرد پاسدار ایمانی گفت: در چنین شرایطی بازنگری در منافع ملی بازتنظیم سیاستهای داخلی ، منطقه ای و بین المللی از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران ضرورت دارد که رهبر معظم انقلاب تکلیف را مشخص را نموده اند چنانچه در سیاست خارجی بیانیه گام دوم انقلاب آمده است ، که عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن این هر سه، شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌اند.

 

فرمانده سپاه شوش به سخنرانی سید حسن نصرالله گریزی در روز عاشورا زد و تاکید کرد همانگونه که سید مقاومت به دنیا اعلام کرد حسین زمان را تنها نخواهیم گذاشت ما هم گوش به فرمان رهبری و پشتیبان ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای هستیم تا انقلاب اسلامی را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه ساز ولایت عظمیٰ حضرت ولی عصر (عج ) هست را نزدیک کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها