مسئول توپخانه ستادکل نیروهای مسلح گفت:توان موشکی محور مقاومت و حزب‌الله در برابر رژیم صهیونیستی منحصر به فرد است از دلایل پافشاری استکبار برای برکناری بشار اسد تحت الشعاع قرار دادن توان موشکی محور مقاومت بود.
کد خبر: ۹۱۷۵۰۳۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ دوم محمود چهارباغی مسئول توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح در یادواره سرداران و ۱۱۸ شهید گروه توپخانه ۱۵ خرداد در اصفهان با بیان اینکه امروز توان موشکی  محور مقاومت و حزب‌الله در برابر رژیم صهیونیستی منحصر به فرد است و دشمن نتوانسته است آن را نابودکند، گفت: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفت تا  قدرت حزب الله لبنان را از بین ببرد اما کاری از پیش نبرد.

 

وی افزود: یکی از دلایل پافشاری استکبار برای برکناری بشار اسد تحت الشعاع قرار دادن توان موشکی محور مقاومت بود. 

سردار چهارباغی با اشاره به نقش شهید جان نثاری در دفاع مقدس، افزود: این شهید گرانقدر یکی از تاثیرگذارترین رزمندگان در عملیات والفجر 8 بود و نقش تعیین کننده ای را ایفا کرد.

وی با بیان این که شهید جان نثاری در جنگ تحمیلی یک طراح آتش منحصر به فرد بود، گفت: پس از دفاع مقدس نیز شهید جان نثاری نقش تاثیرگذاری در تشکیل و ساماندهی یگان توپخانه و موشکی جبهه مقاومت حزب الله لبنان داشت.

مسئول توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه گروه توپخانه 15 خرداد تا ابد مدیون رشادت های شهید عباسعلی جان نثاری و شهید حسن غازی است، گفت: شکست سنگین گروهک های ضد انقلاب در شمال غرب کشور مرهون فداکارهای شهید جانثاری است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس باعث عظمت جمهوری اسلامی ایران شد، اضافه کرد: امروز هم فرزندان این مرز و بوم و نیروهای مسلح ما با همان روحیه، پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی را ساقط می‌کنند و کشتی متخلف انگلیسی را توقیف می کنند و دشمن نمی‌تواند کاری بکند.

سردار چهارباغی اضافه کرد: اگر بخواهیم الگویی برای جوانان معرفی کنیم شهدایی مثل عباس جان‌نثاری و حسن غازی نمونه‌های دست یافتنی است؛  شهدا در این دوران پیروز میدان هستند که به منتهای آرزوی خود دست یافتند.

در پایان این مراسم با حضور سردار چهارباغی از خانواده جمعی از فرماندهان شهید  گروه توپخانه ۱۵ خرداد تجلیل شد.

یادواره سرداران و ۱۱۸ شهید گروه توپخانه ۱۵ خرداد نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت ، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی استان اصفهان در محل این گروه برگزارشد.

این مراسم همزمان با سالروز شهادت سردار عباسعلی جان‌نثاری فرمانده اسبق گروه توپخانه ۱۵ خرداد که در 16 شهریور سال ۱۳۹۰ در درگیری با گروهک‌های ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل شده بود، برگزار شد.

ارسال نظرات