خبرهای داغ:
رحمانی گفت: ۷۰ درصد کلاس های درس استان استاندارد ،۱۶۰۰ کلاس نیاز به مقاوم سازی و ۱۲۰۰ کلاس نیاز به تخریب دارد.
کد خبر: ۹۱۷۵۰۴۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سومین شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار و با حضور معاون سازمان سوادآموزی کشور در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

خیرالله رحمانی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته در استان قزوین ۲۴۸ هزار دانش‌آموز تحصیل کردند و پیش‌بینی ما امسال ۲۵۱ هزار دانش آموز در سال جدید تحصیلی به این تعداد اضافه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: حدود ۱۳۰ هزار نفر دانش آموز پسر و ۱۲۰ هزار دانش آموز دختر در مدارس استان علم آموزی خواهند کرد. در کل استان ۲ هزار و ۳۳۸ مدرسه در ۱۴ منطقه آموزشی وجود دارد و ۱۶ هزار پرسنل که ۱۵ هزار نیروی رسمی و ۱۳۰۰ نفر نیروهای حق التدریسی هستند با آموزش و پرورش استان همکاری می‌کنند و جزو معدود استان هایی هستیم که برای بازگشایی مدارس تقریبا مشکلی نداریم.

رحمانی عنوان کرد: در استان ده هزار کلاس درس وجود دارد که ۶۶۰۰ کلاس دارای استاندارد بوده و حدود ۷۰ درصد کلاس های درس استان را شامل می شود و ۱۶۰۰ کلاس نیاز به مقاوم سازی و ۱۲۰۰ کلاس نیاز به تخریب دارد.

وی افزود: در بحث پوشش تحصیلی خط قرمز ما در نظام، عدالت آموزشی است و باید کاری کنیم که حتی یک دانش آموز نیز از چرخه آموزشی آموزشی عقب نماند حدود ۱۷ هزار کلاس یک دانش‌آموزی داریم در بحث پوشش تحصیلی در همه دوره ها از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: ۷۱ واحد آموزشی شبانه روزی در استان وجود دارد و حدود ۶ هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند. در بحث روستا مرکزی ۴ هزار دانش‌آموز در روستا مرکزی تحصیل می‌کنند. روستا مرکزی در حوزه ابتدایی در استان وجود ندارد و در هر روستا با هر عدد دانش آموزی، برای مدارس ابتدایی مدرسه تاسیس شده است.

رحمانی یادآور شد: ۶ هزار دانش آموز عشایر و حدود ۶ هزار دانش آموز اتباع در استان وجود دارد. در بحث آمار بازماندگان از تحصیل متأسفانه برخی دانش‌آموزان به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده اند که حدود ۷۷۰ دانش آموز ابتدایی بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی وجود دارد و جمعا حدود ۳ نفر بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: ۱۰ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کند که از این میزان حدود ۱۰ هزار نفر در مدارس استاندارد و ۱۰ هزار نفر در مدارس غیر استاندارد می باشند که به موسسین این مدارس سه سال مهلت داده شد زمین مناسبی در اختیارشان قرار داده شود تا مدرسه استاندارد بسازند و ما سعی کردیم در استان گفتمانی ایجاد نماییم که دغدغه مردم و مسئولان، آموزش و پرورش باشد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها