فقرا فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر شدند

مابه‌التفاوت درآمد‌ها و هزینه‌های خانوار‌ها اگرچه گویای مثبت شدن ارقام مربوط به دهک‌های بالای درآمدی است، اما ارقام منتشر شده از منفی شدن مابه‌التفاوت درآمد‌ها و هزینه‌های دهک‌های پایین درآمدی خبر می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۷۵۰۸۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار‌های شهری و روستایی از سبقت گرفتن درآمد خانوار‌ها از مخارج آن‌ها در سال ۹۷ خبر می‌دهد. مابه‌التفاوت درآمد‌ها و هزینه‌های خانوار‌ها اگرچه گویای مثبت شدن ارقام مربوط به دهک‌های بالای درآمدی است، اما ارقام منتشر شده از منفی شدن مابه‌التفاوت درآمد‌ها و هزینه‌های دهک‌های پایین درآمدی خبر می‌دهد.

آن‌طور که مرکز آمار گزارش می‌دهد، در سال ۹۷ هر خانوار شهری در کل سال به طور متوسط ۴۳ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان درآمد و ۳۹ میلیون و ۳۲۳ هزار تومان هزینه داشته که معادل متوسط ماهانه سه میلیون و ۶۲۴ هزار تومان درآمد و سه میلیون و ۲۷۷ هزار تومان هزینه است. هر خانوار روستایی نیز در سال مزبور ۲۳ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان درآمد و ۲۱ میلیون و ۴۴۷ هزار تومان هزینه داشته که معادل متوسط ماهانه یک میلیون و ۹۴۳ تومان درآمد و یک میلیون و ۷۸۷ هزار تومان هزینه بوده است.

مابه‌التفاوت درآمد و هزینه سالانه خانوار‌های کشور در سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد هر خانوار شهری به طور متوسط چهار میلیون و ۱۶۸ هزار تومان و هر خانوار روستایی یک میلیون و ۸۶۴ هزار تومان بیشتر از هزینه سالانه‌اش درآمد داشته است که معادل متوسط ماهانه ۳۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و ۱۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان به ترتیب برای هر خانوار شهری و روستایی بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار