استاندار زنجان در خصوص کتابخانه‌های عمومی که در مراحل پایانی ساخت و توسعه قرار داشته و نیازمند اعتبار جهت تکمیل و تجهیز هستند، گفت: اعتبار لازم تا حد امکان برای تکمیل و تجهیز این طرح ها تامین می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۵۱۲۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛فتح‌الله حقیقی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان، اظهار داشت: برای افزایش رغبت دانش‌آموزان به مطالعه کتاب‌های غیردرسی باید با تشکیل کارگروه کارشناسی، راهکارهای عملیاتی ارائه شود.

 

وی به اجرای طرح تقویت درسی دانش‌موزآن مدارس شبانه‌روزی روستایی این استان جهت آمادگی برای آزمون سراسری سال آینده اشاره کرد و گفت: در صورتی که این طرح با موفقیت اجرا شده و دانش‌آموزان مدارس روستایی در رشته‌ها و دانشگاه‌های معتبر کشور پذیرفته شوند، می‌توان فرهنگ تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان را با مشارکت مردم، نهادینه کرد.

 

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تسریع در روند تکمیل طرح ها تاکید کرد و افزد: هر یک از کتابخانه‌های عمومی در دست احداث، باید تا دهه فجر امسال آماده افتتاح و بهره‌برداری باشد.

 

استاندار زنجان ادامه داد: اختصاص نیم‌درصد از درآمد شهرداری‌های استان به کتابخانه‌های عمومی نیز پیگیری و گزارش آن در جلسه آینده انجمن ارائه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت خیرین از ظرفیت بخش خصوصی نیز برای ساخت و تکمیل کتابخانه‌های عمومی می‌توان استفاده کرد که نیاز به پیگیری از سوی مسئولان مربوطه دارد.

 

گفتنی است؛ در استان زنجان ۹۶ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که شمار منابع آن‌ها بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نسخه کتاب است و ۳۷ باب از این کتابخانه‌ها در مناطق روستایی قرار دارد.

 

ارسال نظرات