پس از اینکه ریاست کل بانک مرکزی از سال گذشته برنامه ریزی را برای مهار بازار ارز انجام داد و موفق به آرام کردن این بازارشد، حال این بار تحول در بانکداری الکترونیک را نشانه رفته است.
کد خبر: ۹۱۷۵۱۴۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، تحولاتی که فناوری های نوین بانکی در نظامهای اقتصادی ایجاد نموده است، در حدی عمیق و شگرف هستند که امروزه عملاً بدون این فناوریها عملیات بانکی غیر ممکن است. صنعت بانکداری الکترونیک بر اساس فناوریهای نوین تحولات جدیدی را در حوزه های مالی و بانکی رقم زده است که شاید مهمترین آن شفاف سازی در فعالیتهای اقتصادی است. لذا پس از ایجاد آرامش در بازار ارز، توجه به این بخش از ضروریاتی بود که رییس کل بانک مرکزی هوشمندانه به آن پرداخته است.


برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های جدید در حوزه بانک‌داری و پرداخت الکترونیک و توجه به ضرورت راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی جدید در حوزه بانک‌داری و پرداخت نشان از توجه بانک مرکزی به این حوزه دارد و به نظر می رسد بزودی در این حوزه شاهد پیشرفت های بسیاری باشیم.


از آنجایی که در حکم معاون جدید فناوری های نوین به مساله شفافیت بصورت خاص اشاره شده، این امر می تواند راهبرد جدید بانک مرکزی را برای خدمت‌رسانی بیش از پیش و استفاده از شیوه های نظارتی نوین نشان دهد.


البته در این میان اینکه چه کسی سکان هدایت این معاونت مهم را به عهده دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دکتر مهران محرمیان یک شخصیت علمی برخاسته از گروه شرکتهای فناوری اطلاعات بانک مرکزی است که خدمات شایانی در سطح ملی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. راه اندازی مرکز تحقیقات فناوری های بانکی، عضویت در کمیته علمی پژوهشکده پولی و بانکی کشور و برگزاری دو دوره رویداد این بانک در حوزه فناوری های مالی از فرازهای رزومه کاری او ست که ایشان را در زمره حامیان اصلی ایده های نوین و جوان گرایی در بانکداری و پرداخت قرار می دهد. از سایر دستاوردهای ملی او می توان کمک به رفع مشکلات صنعت بانکداری الکترونیک کشور و بازمهندسی تجهیزات الکترونیک تحریم شده را نام برد که جمهوری اسلامی ایران را جز برترین های این حوزه قرار داده است. اینگونه به نظر می رسد که روزهای خوش بانکداری الکترونیک برای نظام بانکی و صنعت پرداخت در راه باشد.
آ

ارسال نظرات