خبرهای داغ:
سرهنگ برزگر گفت: بیش از 300 برنامه در سطح استان تدارک دیده شده است که شامل 24 یادواره شهدا، برنامه های بصیرت افزایی، اعزام گروههای جهادی، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در سبزه میدان قزوین، عطرافشانی مزار شهدا خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۷۵۱۹۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست تعاملی سپاه استان با اصحاب رانه به منظور تبیین برنامه های هفته دفاع مقدس با حضور سرهنگ عباس برزگر، جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، سرهنگ مهرداد صفری رییس ستاد لشگر 16 زرهی ارتش، سرهنگ رضا زاده رییس معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد.

سرهنگ برزگر در این نشست اذعان کرد: در طی چهل سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب شعاری که حضرت امام بعنوان راهبرد انقلاب اسلامی مطرح فرمودند، استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود، باعث شد مسلمانان در سراسر جهان به اقتدار برستد، فراموش در چه شرایطی بودیم و امروز در چه وضعیتی هستیم.

وی ادامه داد: از زمان رییسعلی دلواری و بیش از 110 سال گذشته، ایران اسلامی، دارای مردمی مومن و شیعه علوی بوده ولی تحت سیطره استکبار جهانی بودند. این رشادت ها شامل قیام میرزاکوچک خان و دکتر مصدق و سپس انقلاب اسلامی در مقابل ظلم استکبار انگلیس همواره وجود داشته است.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تبیین کرد: در کودتای 28 مردادماه سال 1332، پای آمریکا به ایران باز شد و از آن زمان این دشمنی استکبار جهانی با ایران اسلامی وجود دارد.

وی افزود: یکی از ماموریت انقلاب اسلامی، تشکیل جمهوری اسلامی است و بخشی از آن همین صدور انقلاب در اقصی نقاط جهان بود. عوامل نفوذی توانستند در بخشی از قسمتهای انقلاب و کشور بحران هایی ایجاد کنند که شامل نفوذ در مرجعیت آن زمان و بحث خلق مسلمان در آذربایجان، ترکمنستان، درگیری داخل شهری منافقین و تشکیل کابینه دولت اول انقلاب بود و مصداق بارز این امر بنی صدر و سواستفاده از آرا مردم بود و این بخشی از توطئه استکبار جهانی بود.

برزگر گفت: بخش دیگر نبرد سخت بود که بخش هایی از استانهای آذربایجان، کردستان و کرمانشاه و ایلام را درگیر کرده و تا سال 1366 راه های مواصلاتی در بخشی از روز در دست جمهوری اسلامی و در بخش دیگری از روز به دست منافقین بود ولی در حال حاضر با تدابیر پلیس و نیروهای امنیتی، امنیت خاص و پایدار در کل کشور برقرار است.

این مسوول نظامی تبیین کرد: در 31 شهریور سال 59، صدام با تحریک استکبار جهانی جنگ تحمیلی را علیه ایران آغاز کرد. فرمایش امام راحل این بود که با سعه صدر فرمودند ما سیلی محکمی به صدام خواهیم زد. اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا، شیخ نشینان منطقه و منافقین، نداشتن امکانات کافی، جنگ را بر ما تحمیل کرد.

سرهنگ برزگر عنوان کرد: شرایط امروز جامعه طوری است که همه هیمنه دشمنان منطقه، تحت تاثیر اقتدار ایران اسلامی، در شرایط ویژه ای در منطقه قرار داده و این امر به دلیل وحدت مردم و نیروهای نظامی کشور و رشادت شهدای ما بود که دست به دست هم داد و عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی زبانزد عام و خاص شد.

وی یادآور شد: دشمن با تمام قدرت و سرمایه به دنبال وارد کردن ضربه به بدنه انقلاب است. امروز درگیری حزب اله و حماس با صهیونیست به دوساعت رسیده که اسراییل را به زانو در می آورند و این امر به واسطه احکام و شریعت اسلامی، تدابیر مقام معظم رهبری و اعتماد به یاری خداوند میسر بوده و وظیفه ما را در مقابل خانواده های شهدا، جهادگران و نیروهای امنیتی را گوشزد می کند.

برزگر تصریح کرد: رسانه ها نقش مهمی در انعکاس اخبار و زحمات نیروهای امنیتی، تقویت روحیه ایثار، واقعیات جامعه و روحیه مطالبه گری دارند و در این مسیر می توانند بسیار موثر باشد اما فراموش نکنیم اگر هر قسمت از انقلاب آسیب ببیند همه ما آسیب می بینیم و روحیه مقاومت و وحدت را رسانه ها باید در جامعه ساری و جاری کنند ضمن اینکه فراموش نکنیم که دشمن بیدار است و در تمام زمینه ها به صورت جنگ نرم وارد میدان شده و نباید تحت تاثیر عناصر ضد انقلاب قرار گرفت و لذا در جهت تقویت باور و انسجام ملی باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس گفت: نمایش اقتدار نروهای مسلح در 31 شهریور در قرارگاه عملیاتی 16 زرهی که بیش از 17 یگان نیروی مسلح با حضور مسوولان استانی برگزار خواهد شد بخشی از برنامه ها خواهد بود.

جانشین فرماندهی سپاه صاحی االامر(عج) استان قزوین در خاتمه گفت: بیش از 300 برنامه در سطح استان تدارک دیده شده است که شامل 24 یادواره شهدا، برنامه های بصیرت افزایی، اعزام گروههای جهادی، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در سبزه میدان قزوین، عطرافشانی مزار شهدا و... خواهد بود.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها