مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس این استان را نامطلوب خواند و گفت: در صورت عدم به نتیجه رسیدن این پروژه، احتمال تحریف تاریخ دفاع مقدس گیلان وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۷۵۲۶۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی امروز در نشستی با موضوع اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ع) برگزار شد اظهار داشت: روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان نامطلوب است و اگر وضعیت به همین نحو پیش رود احتمال تحریف تاریخ دفاع مقدس گیلان وجود دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از استخراج هزار و ۲۵ مدخل برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر سه گروه علمی و پژوهشی به صورت جهادی در حال تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان هستند در حالی‌که هیچ پشتیبانی مالی و اعتباری از این پروژه به عمل نمی‌آید.

بایرامی با بیان اینکه گیلان در حوزه تدوین دانشنامه دفاع مقدس خود هم‌اینک از بسیاری استان‌ها عقب مانده است بر ضرورت حمایت مسئولان ذیربط از این پروژه تأکید کرد و ابراز داشت: اساتید و دانشجویانی که برای تدوین دانشنامه در حال فعالیت هستند به علت عدم وجود اعتبارات از منابع مالی شخصی خود در این پروژه هزینه می‌کنند.

وی وضعیت ساخت و ایجاد موزه دفاع مقدس گیلان را نیز تشریح کرد و با بیان اینکه کار‌های عملیاتی این پروژه از اردیبهشت امسال آغاز شده است تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی گیلان در خلال فراهم آوردن مقدمات ستادی و اجرایی این طرح تاکنون مشارکت خوبی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان داشته‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان رویکرد این نهاد انقلابی در حوزه ساخت موزع دفاع مقدس استان را رویکردی جهادی و خارج از نگاه پیمانکاری اعلام کرد و افزود: امیدواریم با ادامه همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و با تخصیص اعتبارات مالی بتوانیم سرعت این پروژه را به نحو مطلوبی افزایش دهیم.

بایرامی جلوگیری از به انحراف رفتن ارزش‌های دفاع مقدس را به عنوان یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: برای هفته بزرگداشت دفاع مقدس امسال در استان گیلان هفت کمیته مشخص را طراحی و تدوین کرده‌ایم که به هر کدام از آنان یک وظیفه و هدف مشخص سپرده شده است.

وی از تشکیل کمیته پیشکسوتان و ثمن‌ها با مدیریت و سازماندهی پیشکسوتان دفاع مقدس گیلان اعم از یگان‌های جهادی، ارتشی، بسیجی و انتظامی سخن گفت و عنوان کرد: کمیته‌های فرهنگی و هنری دفاع مقدس، کمیته اجتماعی رسانه، کمیته مهندسی و یادمان‌ها و کمیته راهیان نور از جمله دیگر کمیته‌های تشکیل شده هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان آغاز به کار کمیته بانوان و دفاع مقدس، کمیته علمی و پژوهشی و اسناد دفاع مقدس با همکاری دانشگاه گیلان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس گیلان بر اساس دستورالعمل ستاد کل نیرو‌های مسلح با شعار" ما پیروزیم" در استان برگزار می‌شود.

بایرامی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار برنامه توسط دستگاه‌ها، نهاد‌ها و ادارات گیلان ویژه ایام هفته دفاع مقدس به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اعلام شده است افزود: برنامه‌های شاخص هفته بزرگداشت دفاع مقدس در استان گیلان به حدود ۱۵۰ برنامه در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف می‌رسد.

سخنگوی کمیته تحقیق و پژوهش دانشگاه گیلان برای برپایی برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان نیز در این نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای جوانان را مورد تأکید قرار داد و گفت: دانشگاه گیلان در طول فعالیت خود ۱۵ شهید در دوران دفاع مقدس و ۳ مدرس شهید انقلاب اسلامی را به این نظام مقدس هدیه کرده است.

فاطمه کریمی خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه گیلان و زمینه‌سازی برای آشنایی دانشجویان با شهدای انقلاب اسلامی را امری لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس امسال دانشگاه گیلان نشست‌های تبیینی، اکران و نقد و بررسی فیلم و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات