خبرهای داغ:
مدیر حرکت جهادی بسیج سازندگی قم با اشاره به ثبت 4هزارساعت شیفت ایثار توسط کارگران بسیجی گفت: با توجه به ایام بازگشایی مدارس پیش‌بینی می‌شود بیش از1000 کیف لوازم‌التحریر توسط گروه‌های جهادی استان قم به دست دانش آموزان نیازمند اهداشود.
کد خبر: ۹۱۷۵۲۹۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سید علی سید میرزایی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی قم طبق رسالتی که دارد خدمت رسانی می‌کند، اظهار کرد: سازماندهی و ساماندهی گروه‌های جهادی از جمله وظایف بسیج سازندگی است، در حال حاضر ۱۶۵ گروه جهادی در استان قم وجود دارد که از طریق بسیج سازندگی ساماندهی می‌شوند.

برگزاری ۲۴۰ اردوی جهادی توسط جهادگران قم

وی بیان کرد: در تابستان سال جاری بیش از ۲۴۰ اردوی جهادی توسط گروه‌های جهادی استان قم برگزار شد و تا پایان شهریور هم این اردو‌های جهادی ادامه دارد که هدف اصلی اردو‌های جهادی خدمت رسانی و محرومیت زدایی در داخل و خارج شهر و روستا‌های قم و خارج از استان قم است.

مدیر حرکت جهادی سازمان بسیج سازندگی قم افزود: در این مدت ۴۴ اردوی جهادی در خارج از استان قم برگزار شده است از جمله در خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و لرستان، در سیل اخیر در لرستان استان قم معین این استان بود و ساخت منازل مسکونی برای سیل زده گان در دستور کار گروه‌های جهادی قم قرار گرفت و بخشی از آن انجام شد.

سید میرزایی خاطرنشان کرد: این روز‌ها رویکرد گروه‌های جهادی با توجه به ایام عزاداری سیدالشهدا محله محور شده است و گروه‌های جهادی در محله‌های خودشان طبق سنوات گذشته به برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری هیئت‌های مذهبی با توجه به نیاز مردم و مقابله با تهاجم‌های فرهنگی می‌پردازند.

وی ادامه داد: با توجه به هجمه سنگین فرهنگی دشمنان به شهر مقدس قم ۵۴ گروه جهادی طلاب در استان قم فعالیت دارند که با برنامه‌های فرهنگی هجمه‌های فرهنگی دشمن را خنثی می‌کنند.

اهداء ۱۰۰۰ کیف لوازم التحریر توسط گرو‌های جهادی قم

سید میرزایی گفت: این گروه‌های جهادی برنامه‌های خوبی در روستا‌های قمرود و قنوات و دیگر مناطق محروم استان که حضور روحانیون کمتر بوده اجرا کردند.

مدیر حرکت جهادی سازمان بسیج سازندگی قم تصریح کرد: در دهه اول محرم سعی شد گروه‌های جهادی فرهنگی و مبلغان در همه روستا‌های استان حضورداشته باشند.

وی گفت: با توجه به ایام بازگشایی مدارس پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰۰ کیف لوازم التحریر توسط گروه‌های جهادی استان قم به دست دانش آموزان نیازمند برسد.

سید میرزایی تأکید کرد: اقشار مختلف در گروه‌های جهادی استان قم از جمله کارمند، کارگر، دانش آموز، دانشجو، طلبه و پزشک حضور دارند بسیج محلات که در سطح استان فعال هستند نیز از قشر‌های مختلف ساماندهی شده اند.

وی بیان کرد: هر قشر بنا بر تخصص خود خدمات ارزنده‌ای ارائه داده است مثلاً قشر دانش آموزی بسیج سازندگی امسال ۱۴ مدرسه را بازسازی، بهسازی، زیباسازی و رنگ آمیزی کردند، بسیج طلاب در بوستان‌های استان مستقر شدند و ۱۸ روستای قم رود و قنوات را زیر پوشش خدمات جهادی خود قرار دادند.

ثبت ۴ هزار ساعت شیفت ایثار توسط کارگران بسیجی

مدیر حرکت جهادی سازمان بسیج سازندگی قم تأکید کرد: بسیج کارگری استان با ارائه شیفت ایثار در کارخانه‌ها و تولیدی‌های شهرک صنعتی شکوهیه خدمات ارزنده‌ای انجام دادند و بیش از ۴ هزار ساعت شیفت ایثار توسط کارگران بسیجی ثبت شد این ساعت ایثار بدون حقوق و با هدف سهیم شدن در تحقق شعار سال یعنی رونق تولید انجام شد.

وی ادامه داد: بسیج فرهنگیان استان قم که متشکل از معلمانی بود که در تابستان اوقات فراغت داشتند، دوره‌های بسیار خوبی را در روستای طایقان و نیزار برگزار کردند و با حضور در مدارس این روستا‌ها برای دانش آموزانی که پایه ضعیفی داشتند کلاس‌های تقویتی برگزار کردند.

مدیر حرکت جهادی سازمان بسیج سازندگی قم اظهار کرد: گروه بسیج پزشکی در قالب تیم جهادی پزشکی وِ متشکل از پزشکان عمومی، متخصص، متخصص اطفال، ماما و... نیز خدمات ارزنده‌ای را با حضور در مناطق محروم استان ارائه کردند.

وی افزود: گروه‌های جهادی پزشکی حداقل دو روز یک‌بار در مناطق محروم قم حضور پیدا می‌کنند و به صورت رایگان خدمات پزشکی و درمانی را ارائه می‌دهند و بعضاً هم داروی رایگان و عینک رایگان که اهدایی خود پزشکان است به افراد نیازمند اهدا می‌شود.

سید میرزایی تأکید کرد: در تابستان سال جاری ۷۴ گروه جهادی پزشکی به مناطق محروم خدمات ارائه کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها