خبرهای داغ:
استاندار کرمانشاه گفت : از دستگاه قضایی انتظار داریم برای کمک به نهایی شدن این مسئله یک بار دیگر موضوع این پرونده در نشست سران سه قوه کشور مطرح شود .
کد خبر: ۹۱۷۵۳۳۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری  بسیج  از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در آئین تکریم و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان کرمانشاه که با حضور حجت‌الاسلام اژه‌ای معاون اول رئیس قوه قضائیه که در تالار انتظار برگزار شد، اظهار داشت: پرونده گلیم و گبه یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های قضایی تاریخ استان است و وضعیت آن با سایر پرونده‌ها متفاوت است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اهمیت این پرونده، در نشست روسای قوای سه گانه کشور حمایت‌های خوبی با هدف حل مشکلات این پرونده انجام گرفت.

وی افزود: با کمک‌هایی خوبی که از این طریق صورت گرفت؛ توانستیم بخشی از مطالبات مالباختگان را پرداخت کنیم.

بازوند ادامه داد:  از دستگاه قضایی انتظار داریم برای کمک به نهایی شدن این مسئله، یک‌بار دیگر موضوع این پرونده در نشست سران سه قوه کشور مطرح شود و درصورت که انجام این جلسه، حدود 98 درصد از مشکلات پرداخت‌های این پرونده حل می‌شود.

وی افزود:  قوانین گمرکی موجود کشور، متناسب با شرایط تحریم‌ها تدوین نشده‌اند و باید اصلاح شوند، اگر مجلس برای اصلاح آن اقدام کند، زمان زیادی طول خواهد کشید، بنابراین بهتر است این موضوع در نشست سران سه قوه مورد بررسی قرار گیرد و اقدام فوری برای اصلاح این قوانین انجام شود.

بازوند گفت: قطعا اصلاح این قوانین کمک بسیاری به حل مشکلات صادراتی یک استانی مرزی مانند کرمانشاه خواهد کرد و زمینه رونق اقتصادی این منطقه را فراهم می کند.  

وی افزود: دستگاه قضایی استان همواره در برون رفت از چالش‌های استان نهایت همکاری را با مدیریت ارشد استان داشته است که جای تقدیر دارد.

ارسال نظرات