خبرهای داغ:

118فقره سازش قتل عمد در ستاد تألیف قلوب

رئیس سابق دادگستری استان کرمانشاه گفت : طی مدت پنج سال گذشته ستاد تألیف قلوب موفق شده 118پرونده قتل عمد دراستان به سازش منتهی کند .
کد خبر: ۹۱۷۵۳۳۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری  بسیج  از کرمانشاه، محمدرضا عدالتخواه در آئین تکریم و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان کرمانشاه که با حضور حجت‌الاسلام اژه‌ای معاون اول رئیس قوه قضائیه که در تالار انتظار برگزار شد، اظهار داشت: طی پنج سال مسؤولیتم یک‌میلیون و 130 هزار پرونده در محاکم استان بررسی شد که  330 هزار پرونده در اجرای احکام و 800 هزار پرونده در دادسرا مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سابق دادگستری استان کرمانشاه افزود: 40 هزار پرونده معوق که بیش از یک سال از ثبت آن‌ها می‌‌گذشت را به پنج قسمت تقسیم کردیم که اکنون 16 هزار از آن‌ها باقی مانده، این یعنی 70 درصد کاهش در پرونده‌های معوق.

وی، 400 هزار ساعت مجازات جایگزین حبس، فعالیت ستاد تألیف قلوب و سازش 118 فقر قتل عمدی در قالب این ستاد، کسب رتبه اول کشور در سازش قتل با 15 فقره در سال گذشته، تدوین برنامه شعبه محور برای تمامی قضات، ایجاد شورای مشورتی در کنار شعب اجرای احکام را به عنوان بخشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای دوران مدیریتش عنوان کرد.

وی در پایان با بیان اینکه اگر انسان‌های ضعیف به ما امید داشته باشند یعنی ما موفق شده‌ایم، اعلام کرد: ما باید کادرسازی و ترییت نیروهای مستقل و انقلابی را در دستور کار قرار دهیم.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب نیز با اشاره به اهمیت قضاوت در اسلام، قضاوت براساس حق و پیروی نکردن از هوای نفس در مورد قضات تأکید کرد.

حجت‌الاسلام محمد طه مهری با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری آن را مانیفست انقلاب و چراغ راه آینده کشور دانست و عنوان کرد: چهارمین محور از بیانیه گام دوم، قضا، عدل، عدالت و مبارزه است.

وی با بیان اینکه با آمدن آیت‌الله رئیسی امید در دل دوستان انقلاب و مستضعفان زنده شده، چهار رکن قوانین عادلانه،  ساختار عادلانه، مجریان عادل و با تقوا و ثبات قدم را از الزامات عدالت دانست.

مهری تصریح کرد: با اقدامات آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه جیغ کانون‌های قدرت و ثروت بلند شده و ثبات قدم ایشان می‌تواند جلوی آنان را بگیرد.

امام جمعه پاوه نیز در ادامه، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی برخاسته از خود قوه قضائیه است و قاطعانه در حال برخورد با فساد است.

ملاقادر قادری افزود: آیت‌الله رئیسی در راه انسداد منفذهایی که دشمن در آن نفوذ کرده گام برمی‌دارد و اقدامات ایشان برای مردم مایه امید و برای دشمنان مایه واهمه شده است.

وی بیان کرد: استان کرمانشاه  با توجه به گوناگونی اقوام و مذاهب استانی خاص است و کار کردن در آن حساسیت خاصی دارد.

قادری در بخش پایانی سخنانش ضمن قدردانی از اقدامات رئیس کل پیشین دادگستری، انتخاب توسلی‌زاده به این عنوان را به فال نیک گرفت و او را شخصی از بطن مردم استان که مردم و افکار و جناح‌های استان را به خوبی می‌شناسد توصیف کرد و از همکارانش خواست او را یاری کنند تا همگان بدانند در استان نیروهای قابلی وجود دارند که می‌توانند امورات استان را به خوبی به انجام برسانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار